BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bober Tomasz (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Title
Zarządzanie relacjami - koncepcje, tendencje, zastosowania
Relationship Management - Concepts, Trends, Implementations
Source
Nauka i Gospodarka, 2010, nr 2 (5), s. 5-14, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Keyword
Systemy ERP, Programy lojalnościowe, Outsourcing, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
ERP system, Loyalty programs, Outsourcing, Customer Relationship Management (CRM)
Note
streszcz., summ.
Abstract
Artykuł dotyczy poziomów zarządzania relacjami z klientami, koncepcji CRM (Customer Relationship Management) oraz praktycznych korzyści z wdrożenia systemu informatycznego klasy CRM. Autor prezentuje wybrane koncepcje teoretyczne, w oparciu o studia literaturowe, wyniki dotychczasowych badań oraz tendencje rozwojowe. Ponadto przedstawia możliwości integracji programów lojalnościowych na przykładzie „Payback". (abstrakt oryginalny)

The article concerns the issues connected with the levels of customer relationship management, the concepts of CRM (Customer Relationship Management) and the practical benefits of implementing a CRM system. The author describes selected theoretical concepts, based on scientific literature, the results of the hitherto research and the development trends. In addition, the opportunities for integration of loyalty programmes have been presented on the example of "Payback". (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. "Magazyn Dyrektorów IT", www.cio.cxo.pl/artykuly/344499_0, [01.12.2009].
  2. Adamczyk J., Raport z wdrożenia CRM w Polsce, www.e-marketing.pl/badania/crm.php, [01.12.2009].
  3. Anam R., CRM w Europie: niska jakość obsługi klienta, "eGospodarka.pl", nr 3, 2008, www.egospodarka.pl/28942,CRM-w-Europie-niska-jakosc-obslugi-klienta,1,39,1.html, [01.12.2009].
  4. Burns M., CRM survey 2008 Using technology to improve the way you do business, www.camagazine.com/archives/print-edition/2008/nov/columns/camagazine4234.aspx, [01.12.2009].
  5. Dejnaka A., Marketing partnerski w polskich firmach - budowanie lojalności klientów, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.
  6. GUS, Wykorzystanie technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w przedsiębiorstwach w 2007 r.
  7. Mazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.
  8. Mitręga M., Marketing relacji - teoria i praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2005.
  9. Raport CRM w Polsce, Process4E, Warszawa 2001.
  10. Stachowicz J., Stachowicz-Stanusch A., Zarządzanie poprzez wartości a proces wdrażania Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM), artykuł w materiałach konferencyjnych II Międzynarodowej Konferencji Zarządzania i Technologii Informatycznych "Przedsiębiorstwo Przyszłości", Instytut ZTI, Warszawa 2001.
  11. Stachowicz-Stanusch A., CRM As A Differentiating Tool On The Global Market, An Example Of CRM Concept Implementation In Polish Company - Case Study, [w:] Raport o Zarządzaniu VI Edycja, Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, 2001.
  12. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., CRM Przewodnik dla wdrażających, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2007.
  13. Stachowicz-Stanusch A., Stanusch M., Czy aby na pewno CRM?, "Dotcom", nr 11, 2001.
  14. TEC - Events, www.technologyevaluation.com, [Newsletter z dnia 03.12.2009].
  15. www.payback.net.pl, [01.12.2009].
  16. www.payback.pl/pb/tab/1/id/9244/index.html, [01.12.2009].
Cited by
Show
ISSN
2080-1092
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu