BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Janiak-Rejno Iwona (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Czynniki motywujące pracowników do pracy w świetle wyników badań empirycznych
Motivators of Employees to Work in the Light of Empirical Research
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (3), 2010, nr 114, s. 50-62, rys., tab., bibliogr. 6 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Zarządzanie w praktyce
Keyword
Zarządzanie zasobami ludzkimi, Motywacja do pracy, Motywowanie pracowników, Efektywność pracy, Zarządzanie doświadczeniem klienta
Human Resources Management (HRM), Work motivation, Motivating employees, Work effectiveness, Customer Experience Management (CEM)
Note
streszcz., summ.
Abstract
Przedsiębiorstwa niemalże od zawsze szukają odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób maksymalizować efektywność pracy personelu. Najprościej jest zwrócić większą uwagę na proces motywowania pracowników z wykorzystaniem jak największej liczby środków motywacyjnych. Skuteczność oddziaływania konkretnego motywatora zależy przede wszystkim od jego spójności z indywidualnymi potrzebami i oczekiwaniami pracownika jako jednostki. Problemem w zarządzaniu ludźmi jest jednak identyfikacja rzeczywistych motywów skłaniających pracownika do coraz większych wysiłków. Niniejszy artykuł stanowi prezentację wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród słuchaczy studiów podyplomowych, a dotyczących rozpoznania instrumentów motywacyjnych skłaniających ich do efektywnej pracy.(abstrakt oryginalny)

Almost from always enterprises search for the answer to a question in what way to maximize the productivity of the staff. The easiest is to pay more attention to the process of motivating employees with using as wide range of incentives as possible. The effectiveness of an influence motivator depends above all on its cohesion with individual needs and expectations of the employee as an individual. A problem in the human resource management, however, is to identify the real motives for increasing employees effort. This article is the presentation of results of empirical research conducted among post-graduate students concerning recognizing incentive instruments inducing them to effective work.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Adair J., Anatomia biznesu. Motywacja, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2000.
  2. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna i Wolters Kluwer Bussiness, Kraków 2007.
  3. Borkowska S., System motywowania w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1985.
  4. Harris P.R., Testy menedżerskie, Centrum Kreowania Liderów, Żyrardów 2008.
  5. Stoner J.A.F., Wankel Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  6. Zimbardo P.G., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2009.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
2080-6000
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu