BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Łakoma Agnieszka (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Uwarunkowania zarządzania przedsiębiorstwem globalnym na przykładzie koncernu Delaval
Conditions of Global Enterprise's Management on the Example of Delaval Concern
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki o Zarządzaniu (3), 2010, nr 114, s. 110-120, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Zarządzanie w praktyce
Keyword
Globalizacja, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo globalne
Globalization, Enterprise management, Global company
Note
streszcz., summ.
Company
DeLaval
Abstract
Zarządzanie przedsiębiorstwami globalnymi jest determinowane licznymi uwarunkowaniami wewnętrznymi i zewnętrznymi, które są specyficzne dla poszczególnych rynków. W konsekwencji tejże sytuacji zarządzanie zakładami zależnymi w różnych państwach kształtuje się w odmienny sposób, co stwarza dodatkowe problemy koordynacji działalności i kompatybilności podejmowanych rozwiązań w zakresie zarządzania firmą międzynarodową.(abstrakt oryginalny)

The management of global enterprises is determined by a lot of internal and external conditions specific for particular markets. Consequently, the management of dependent companies is different countries is created in a different way what makes additional difficulties in the activity coordination and the compatibility of solutions concerning international enterprise management.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Flejterski S., Wahl P., Ekonomia globalna, synteza, Difin, Warszawa 2003.
  2. Gableta M. (red.), Potencjał pracy w przedsiębiorstwie. Kształtowanie i wykorzystanie, AE, Wrocław 1998.
  3. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.
  4. Lovelock C, Yip G., Developing global strategies for services business, "California Management Review", Winter 1996, vol. 38.
  5. Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2003.
  6. Romanowska M., Trwałe tendencje w zarządzaniu, "Organizacja i Kierowanie" 2007 nr 1.
  7. Stabryla A., Formuła globalizacji w planowaniu strategicznym, [w:] Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, red. R. Borowiecki, A. Jaki, Wydawnictwo Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2007.
  8. Stonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Wydawnictwo FELBERG SJA, Warszawa 2001.
  9. www.delaval.com.pl
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
2080-6000
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu