BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bielawski Piotr (Dolnośląska Szkoła Wyższa)
Title
Kryzys chroniczny i kryzys wtórny
Chronic Crisis and Secondary Crisis
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Społeczne (1), 2009, nr 78, s. 183-197, bibliogr. 15 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Keyword
Public relations, Zarządzanie informacją, Sytuacje kryzysowe, Opinia publiczna, Środki masowego przekazu
Public relations, Information management, Crisis situations, Public opinion, Mass media
Note
streszcz., summ.
Abstract
Specjaliści PR niemal w każdej organizacji są osobami pracującymi w chronicznym kryzysie, którego przyczyny są dość złożone. Są często postrzegani jako ci, którzy zajmują się tylko (albo przede wszystkim) kontaktami z mediami. Najczęściej oceniani są niemal wyłącznie na podstawie osiąganego efektu prasowego. Zaniedbywanie tak ważnej dziedziny, jak zarządzanie informacjami, staje się bardzo często przyczyną eskalacji kryzysów, które przecież towarzyszą funkcjonowaniu każdej organizacji. Niekiedy przyczyną kłopotów firmy jest wyłącznie nieumiejętne wykorzystywanie PR, łamanie podstawowych "reguł gry", zaburzenia w funkcjonowaniu organizacji itp. (abstrakt oryginalny)

In almost every organization, PR specialists work in the chronic crisis, whose origin is quite complex. They are often regarded as the ones whose only responsibility is maintaining contacts with media. In most cases, PR specialists are being evaluated on the basis of the press effect they get in news media, usually - the effect which is not very important for the company. Failing at such important sphere as information management is often a reason for crisis escalation, which after all accompanies the operation of each organization. Sometimes the reason of a problem is only incompetent use of PR, braking the basic "rules of the game", disturbances in organization's work, etc. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Nie ma pieniędzy są tylko komunikaty, A.MY., P.J., "Rzeczpospolita" 9.12.2000.
  2. Bank Częstochowa znów wypłaca pieniądze, IAR, 29.12.2000.
  3. Bradfield J., Poczta pantoflowa osłabia proces komunikacji wewnętrznej, http://www.proto.pl/artykuly/ info?itemId=36699.
  4. Federico Lombardi, http://ludzie.wprost.pl/sylwetka/?O=92523, "Wprost 24", lipiec 2006.
  5. Goban-Klas T., Public Relations czyli promocja reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
  6. Grzegorczyk W., Jabłoński P., Wprowadzono zarząd komisaryczny, "Rzeczpospolita" 28.12.2000.
  7. Kadragic A., Czarnowski P., Public Relations czyli promocja reputacji (praktyka działania), Business Press, Warszawa 1997.
  8. KAI, Znamy nowego dyrektora biura prasowego Stolicy Apostolskiej, http://kmdm.kdm.pl/komentarze.php?id=20060712215354d54al26a783bc9, 12 lipca 2007.
  9. Klimaszewski S., Rzecznik dwóch Papieży, http://www.niedziela.pl/artykul_w_niedzieli.php?doc=nd200623&nr=7, "Niedziela Ogólnopolska" 2006, nr 23.
  10. Matysiak A., Prezentacja działań informacyjnych w Oddziale Zakład Transportu, [w:] P. Bielawski (red.), Materiały z seminarium Komunikacja społeczna w zarządzaniu dla kadry kierowniczej KGHM Polska Miedź SA, Świeradów, październik 1996 - Szklarska Poręba, styczeń 1997.
  11. Pro-media Informacja i Finanse, Bank Częstochowa Spółka Akcyjna Analiza SWOT, http://www.dziennik.pl/analizy/bc af.html, październik 1998.
  12. Rybarczyk M., Profesjonalista PR - kto to taki i skąd go wziąć?, [w:] P.Bielawski (red.), Materiały z seminarium Komunikacja społeczna w zarządzaniu (Public Relations) dla prezesów spółek Grupy Kapitałowej KGHM Polska Miedź SA, Lubin - Kudowa Zdrój 1998.
  13. Seitel F.P., Public Relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
  14. Szymańska A., Public Relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Oficyna Wydawnicza "Unimex", Wrocław 2004.
  15. Woźny A. (red.), Nowe media - nowe w mediach, Wrocław 2006.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
2080-6019
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu