BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jalinik Mikołaj (Politechnika Białostocka)
Title
Działania zachęcające do odwiedzenia województwa podlaskiego przez turystów zagranicznych
Attracting Foreign Tourists to Podlaskie Province
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2008, T. 10, z. 2, s. 86-91, bibliogr. 6 poz.
Keyword
Oferta turystyczna, Analiza ruchu turystycznego, Atrakcyjność turystyczna, Promocja turystyki, Strategia rozwoju turystyki
Touring offer, Analysis of tourist movement, Touristic attractiveness, Promotion of tourism, Tourism development strategy
Note
streszcz., summ.
Country
Województwo podlaskie
Podlaskie Voivodeship
Abstract
Podjęto próbę wskazania działań zachęcających do odwiedzenia województwa podlaskiego przez turystów zagranicznych. Jest to województwo, w którym nie są wykorzystane walory i atrakcje turystyczne przez turystów krajowych, a szczególnie zagranicznych. Po zastosowaniu przedstawionych propozycji jest duża szansa na poprawę istniejącej sytuacji. (abstrakt oryginalny)

Tourism development depends on many factors, which have an influence on foreign tourists' arrival. Podlaskie province is particular region which is regarded to be a "lost chances" area. Podlaskie province is rich in extensive number of values and tourist attraction, which are still not being used by tourists. The most urgent enterprises that influence tourism development is: promotion and information process development, building and expansion of tourist infrastructure, preparing of tourists' attraction and local community elicitation. Taking into consideration values, tourist attractions, local authority engagement and local community entrepreneurship, attraction of foreign tourists is doable and will have positive influence on local budget improvement as well as standard of living of Podlaskie province local community. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Bibliography
Show
  1. Jalinik M. 2005: Typologia gospodarstw agroturystycznych jako determinanta rozwoju usług. Wyd. Politechnika Białostocka. Białystok.
  2. Michałowski K., Jalinik M. 2002: Wpływ promocji i informacji na rozwój agroturystyki. [w:] Informacja i promocja w turystyce. Wyd. PB. Białystok.
  3. Rocznik statystyczny województw 2007a: GUS Warszawa.
  4. Rocznik statystyczny województwa podlaskiego 2007 b: GUS Warszawa.
  5. Urząd Wojewódzki w Białymstoku. 2008: Urząd Wojewódzki w Białymstoku.
  6. [www.e-hotelarz.pl].
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu