BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kostka-Zawadzki Robert
Title
Koniec z wiarą w deklaracje?
Source
Marketing w Praktyce, 2011, nr 4, s. 6-8, fot.
Keyword
Świadomość konsumenta, Badania sensoryczne, Etnologia, Metody badań konsumenckich
Consumer awareness, Sensory research, Ethnology, Methods of consumer research
Abstract
Zdaniem autora można zaobserwować wyraźny spadek zaufania do metod badawczych opartych na danych deklaratywnych i jednocześnie wzrost popularności badań wykorzystujących bezpośrednią obserwację, badań koncentrujących się na rejestracji reakcji psychofizjologicznych czy wykorzystujących m. in. pomiar reakcji skórnych i aktywności elektrycznej mięśni twarzy. Autor zauważa również wzrost znaczenia technik etnograficznych, które starają się uwzględnić szerszy kontekst, w jakim mają miejsce określone zachowania czy pojawiające się wypowiedzi. Według autora coraz częściej możemy spotkać projekty badawcze, które czerpią z doświadczeń etnografii, a przy okazji korzystają z wielu nowoczesnych urządzeń, pozwalających nie tylko na precyzyjną obserwacje, ale także na pomiar rozmaitych czynności.
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu