BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lisińska-Kuśnierz Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Title
Czynniki kształtujące rozwój branży opakowań
Factors Affecting Development of Packaging Branch
Source
Towaroznawcze Problemy Jakości, 2011, nr 2, s. 30-39, rys., tab., bibliogr. 43 poz.
Polish Journal of Commodity Science
Keyword
Towaroznawstwo, Opakowania, Opakowalnictwo, Analiza trendu
Commodity science, Packaging, Packaging science, Trend analysis
Note
summ., streszcz.
Abstract
Branża opakowań zaliczana jest do dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarczych. Kierunki oraz dynamikę rozwoju kształtuje szereg czynników, które można zestawić w takie grupy tematyczne jak: uwarunkowania biznesowe (dynamika biznesu), trendy dotyczące dystrybucji, trendy dotyczące konsumpcji oraz przepisy prawne. Czynniki te determinują oczekiwania i potrzeby wszystkich uczestników łańcucha dostaw opakowań. (abstrakt oryginalny)

Packaging branch is classified as dynamically developing sector of the economy. Directions and dynamic of development is affected by a number of factors, which might be compile in groups cu as: business conditioning (business dynamic), distribution trends, consumption trends and legislation. Mentioned factors determine expectations and needs of all packaging supply chain participants. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Blaik P., Logistyczny łańcuch tworzenia wartości, Uniwersytet Opolski, Opole 2008.
  2. Crane A., Mc Williams A., Matten D., Moon J., Siegel D., Corporate Social Responsibility, Oxford University Press, Oxford 2008.
  3. Długosz J., Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa 2009.
  4. Dominic C., Integrating Packaging Suppliers into the Supply/Demond Chain, "Packaging Technology and Science" 2005, nr 18.
  5. Food Packaging Technology, R. Cales, D. McDowell i M. Kirwan (ed.), Blackwell Publishing, Oxford 2003.
  6. Grabowska B., Sołatan A., Zjazd Światowej Organizacji Opakowań WPO, "Opakowanie" 2007, nr 1.
  7. Hales C., Opakowanie jako instrument marketingu, PWE, Warszawa 1999.
  8. Hauer U., Innovation Quality - A Conceptual Framework, "International Journal of Production Economics" 2002, nr 1.
  9. Innovation in Food and Drink Packaging. Opportunités in Added Value and Emerging Technologies, Business Insights, USA 2009.
  10. Janes E., Chung C., RFID in Logistics, Taylor & Francis Group, Boca Ration 2008.
  11. Jerzyk E., Rola opakowania w sukcesie strategii marketingowej, "Opakowanie" 2007, nr 2.
  12. Kerry J., Butler P., Smart Packaging Technologies for Fast Moving Consumer Goods, J. Wiley & Sons, Chichester 2008.
  13. Kodeks Etyki Reklamy, Rada Reklamy, Warszawa 2008.
  14. Kompendium wiedzy o logistyce, E. Gołembska (red.), wyd. 3, PWN, Warszawa 2007.
  15. Komunikacja marketingowa [2006], red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa.
  16. Korzeniowski A., Skrzypek M., Szyszka G., Opakowania w systemach logistycznych, ILiM, Poznań 2001.
  17. Lee D., Yam K., Piergiovanni L., Food Packaging Science and Technology, CRC Press, Boca Raton - New York 2008.
  18. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Opakowania w ochronie konsumenta, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2006.
  19. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Współczesne opakowania, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków 2003.
  20. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Znakowanie i kodowanie towarów, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2005.
  21. Majewski J., Informatyka dla logistyka, wyd. 2, ILiM, Poznań 2006.
  22. Majewski J., Znakowanie produktów opakowaniowych kodami RFID, "Opakowanie" 2007, nr 8.
  23. Market Statistics and Future Trends in Global Packagng, World Packaging Organization, Formata Design, Brazil 2008.
  24. Marketingowe testowanie produktów, S. Sudoł, J. Szymczak i M. Hoffer (red.), PWE, Warszawa 2000.
  25. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  26. Novel Food Packaging Techniques, Ahvenainen (ed.), Woodhead Publishing Limited, Cambridge 2003.
  27. Odpowiedzialny biznes w Polsce. Raport 2008, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2009.
  28. Oki Y., Sasaki H., Social and Environmental Impacts of Packaging (LCA and Assessment of Packaging Functions), "Packaging Technology and Science" 2000, nr 13.
  29. Opakowania żywności, B. Czerniawski i J. Michniewicz (ed.), Agro Food Technology, Czeladź 1998.
  30. Position Paper. Market Trends and Developments, World Packaging Organization, Formata Design, Brazil 2008.
  31. Przemysł i rynek opakowań w Polsce. 15 lat Polskiej Izby Opakowań (The Packaging Industry and Market in Poland. 15th Anniversary of the Polish Chamber of Packaging), Wydawnictwo Vidart, Warszawa 2009.
  32. Robertson G., Food Packaging. Principles and Practice, CRC Taylor & Francis, 2nd ed., Baca Raton 2006.
  33. Searle D., The Role of Packaging in Society [w:] Total Processing & Packaging 2007. The 7th Packaging Innovation Show, The Packaging Society, May 15-18, 2007, Birmingham.
  34. Sonneveld K., What Drives (Food) Packaging Innovation?, "Packaging Technology and Science" 2000, No 13.
  35. Soroka W., Fundamentals of Packaging Technology, 2nd ed., Institute of Packaging Professionals 2002.
  36. Szymanowski W., Zarządzanie łańcuchami dostaw żywności w Polsce. Kierunki zmian, Difm, Warszawa 2008.
  37. Szymczak J., Język opakowań jednostkowych, "Opakowanie" 2003, nr 8.
  38. Szymczak J., Ankiel-Homa M., Individual Package in Market Communication, [w:] Proceedings of the 16th IGWT Symposium, vol. II, August 18-22, 2008, Suwon, Korea.
  39. Szymczak J., Ankiel-Homa M., Opakowanie marketingowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2007.
  40. The Wiley Encyclopedia of Packaging Technology, К. Yam (ed.), 3rd ed., J. Wiley and Sons, Danvers 2009.
  41. Tkaczyk S., Stan aktualny i trendy w opakowalnictwie, [w:] Towaroznawstwo - opakowania - logistyka, Z. Foltynowicz, J. Jasiczak i G, Szyszka (ed.), Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2008.
  42. Trojanowski M., Opakowanie a merchandising, "Opakowanie" 2002, nr 2.
  43. Zarządzanie produktem, B. Sojkin (red.), PWE, Warszawa 2003.
Cited by
Show
ISSN
1733-747X
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu