BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Żelazko Aneta
Title
Kreowanie wizerunku firmy, czyli public relations
Creating Corporate Image or Public Relations
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (2), 1999, nr 811, s. 252-259
Issue title
Zastosowania metod ilościowych
Keyword
Wizerunek przedsiębiorstwa, Public relations, Instrumenty marketingowe
Company image, Public relations, Marketing instruments
Note
summ.
Abstract
Przedstawiono genezę terminu public relations. Opisano istotę i znaczenie image'u przedsiębiorstwa oraz zwrócono uwagę na rolę public relations w kreowaniu reputacji firm.

The paper deals with the contemporary attitude towards public relations. To start with, it presents the idea and the meaning of the image of a company. In further sections it explains the existence and justifies the importance of public relations. The author focuses both on external and internal aspects of PR. Finally, the article refers to the present situation in Poland, presenting not only the successes, but also the pitfalls of public relations activities in our country. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Fombum C.J.: Reputation: Realizing Value from the Corporate Image. Boston, s. 3 (tłumaczenie własne).
  2. Goban-Klas T.: Public relations, czyli promocja reputacji. Warszawa, s. 45.
  3. Huber K.: Image, czyli jak być gwiazdą na rynku. Warszawa 1995, s. 3.
  4. Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa 1994, s. 621.
  5. Kotler P., Armstrong G.: Principles of Marketing. New Jersey 1996, s. 518.
  6. Łabędzki A.: Menedżerowie od reputacji. "Businessman" 1997 nr 9.
  7. Mierzyńska M.: Razem, ale osobno. "Businessman" 1996 nr 8.
  8. Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. Warszawa 1995, s. 57.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3866
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu