BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Becker Jarosław (Politechnika Szczecińska), Stankiewicz Monika (Politechnika Szczecińska)
Title
Koncepcja systemu CRM na potrzeby analizy preferencji klientów przedsiębiorstwa
CRM System Concept for the Needs of Preferences Analysis of Enterprise Clients
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (20), 2011, nr 187, s. 13-26, tab., rys., bibliogr. 28 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Keyword
Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Relacje z klientami, Preferencje konsumenta
Customer Relationship Management (CRM), Relationships with customers, Consumer preferences
Note
streszcz., summ.
Abstract
Istnieje uzasadniona potrzeba budowy systemu, który określałby profil klienta, hierarchię jego potrzeb i w dalszym etapie dopasował ofertę asortymentową do jego oczekiwań. W artykule zaprezentowano koncepcję informatycznego systemu klasy CRM, który wykorzystuje rozproszoną wiedzę o preferencjach klientów do wspomagania zadań marketingowych związanych z utrzymaniem aktualnych oraz pozyskiwaniem nowych nabywców. Propozycja przewiduje analizę struktury i zawartości stron WWW oraz ich użytkowników. Idea rozszerzenia specyfikacji CRM polega na uwzględnieniu funkcji monitorowania ewolucji poglądów o produktach i usługach w zamkniętej pętli procesu marketingowego. Zakłada się, że dzięki sprzężeniu zwrotnemu firma będzie mogła na bieżąco reagować na zmieniające się potrzeby klientów.(abstrakt oryginalny)

There is a justified need of building a system that would define a client profile, hierarchy of his needs and in a further stage adjust an assortment offer to his expectations. The article presents an information concept of CRM system that uses a spread knowledge about clients’ preferences for supporting marketing actions connected with maintaining current and gaining new buyers. A proposal predicts a structure analysis and content of WWW websites and their users. The idea of spreading CRM specification relies on including a monitoring function of opinions evolution about products and services in a closed loop of marketing process. It is assumed that thanks to feedback, an enterprise will be able to react up-to-date to changing clients’ needs. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Anderson K., Kerr C., Customer Relationship Management, McGraw-Hill, 2002.
  2. Buchnowska D., CRM strategia i technologia, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2006.
  3. Burnett K., Relacje z kluczowymi klientami. Analiza i zarządzanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.
  4. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  5. Fiedziukiewicz M., eCRM, czyli zwiększamy lojalność Klientów, http://www.twoja-firma.pl (4.04.2005).
  6. Figueira J., Greco S., Ehrgott M., Multiple Criteria Decision Analysis: State of the Art Surveys, Springer Verlag, Boston, Dordrecht, London 2005.
  7. Filipowska A., Text mining, http://gazeta-it.pl (17.04.2003).
  8. Gordon I.H., Relacje z klientem, Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001.
  9. Hand D., Mannila H., Smyt P., Principles of Data Mining, MIT Press, Cambridge, MA, 2001, http://www.webmining.pl.
  10. Hearst M., What is Text Mining? SIMS, UC Berkeley, http://www.ischool.berkeley.edu/~hearst/textmining.html (17.10.2003).
  11. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  12. Horowitz J., Strategia obsługi klienta, PWE, Warszawa 2006.
  13. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania, t. 1. Zintegrowane systemy transakcyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  14. Kodikara P.N., Multi-Objective Optima Operation of Urban Water Supply Systems, Health Engineering and Science Victoria University, Melbourne 2008.
  15. Liautaud B., Hammoud M., E-Business Intelligence, Turning Information into Knowledge into Profit, McGraw-Hill, New York 2001.
  16. Markov Z., Larose D.T., Eksploracja zasobów internetowych. Analiza struktury, zawartości i użytkowania sieci WWW, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  17. Mazur A., Jaworska K., Mazur D., CRM Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo MADAR, Zabrze 2001.
  18. Mazur A., Mazur D., Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie?, Wydawnictwo MADAR, Zabrze 2004.
  19. Olszak C. M., Systemy Business Intelligence w tworzeniu wiedzy organizacyjnej, [w:] C.M. Olszak, H. Sroka (red.), Systemy wspomagania decyzji, AE, Katowice 2003.
  20. Porębska-Miąc T., Zarządzanie relacjami z klientem w środowisku e-biznesu, [w:] T. Porębska-Miąc, H. Sroka (red.), Systemy wspomagania organizacji (SWO 2006), AE, Katowice 2006.
  21. Saaty T.L., How to make a decision, The analytic hierarchy process, “European Journal of Operational Research” 1990, no. 48.
  22. Saaty T.L., Multicriteria Decision Making – The Analytic Hierarchy Process, Technical report, University of Pittsburgh, RWS Publications, 1992.
  23. Strzykowski S., Algorytmy data mining, http://www.microsoft.com (8.11.2006).
  24. Tiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą, E-biznes i zastosowania CRM, Placet, Warszawa 2003.
  25. Unold J., Systemy informatyczne marketingu, AE, Wrocław 2001.
  26. Waszczuk P., Rynek rozwiązań CRM coraz większy, IDG News Service, http://www.networld.pl/news/347815/Rynek.rozwiazan.CRM.coraz.wiekszy.html, (17.07.2009).
  27. Węcel K., Wykorzystanie algorytmów data mining do analizy kolekcji tekstowych, SAS Forum, 2000.
  28. Woś J., Rachocka J., Kasperek-Hoppe M., Zachowania konsumentów – teoria i praktyka, AE, Poznań 2004.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu