BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Pilipczuk Olga (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Wykorzystanie zbiorów spektrum kolorowego w systemie podejmowania decyzji menedżerskich
Managerial Decision Making System with Colour Spectrum Sets Using
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Informatyka Ekonomiczna (20), 2011, nr 187, s. 72-84, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Business Informatics
Keyword
Systemy wspomagania decyzji, Racjonalność, Podejmowanie decyzji
Decision Support Systems (DSS), Rationality, Decision making
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji systemu wspomagającego podejmowanie decyzji biznesowych, stworzonego na potrzeby menedżerów działających na wszystkich poziomach zarządzania, ale szczególnie dla menedżerów wyższego szczebla, w celu wyeliminowania problemu podejmowania nieświadomych decyzji. Do analizy danych zastosowano zbiory przestrzeni spektralnej pozwalające na integrację danych pochodzących z różnych źródeł. Dodatkowym atutem opracowanego systemu jest możliwość uwzględnienia preferencji klienta dotyczących kryteriów wyboru. (abstrakt oryginalny)

The aim of the paper is to present a concept of the decision-making system, which was created for managers acting on all management levels, but particularly for senior managers to eliminate the problem of unaware decision-making. In order to make data analysis the author uses the colour spectrum sets, due to which the integration of data from different sources is possible. The additional advantage of this system is the possibility of making the analysis of the client's preferences. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Agor W.H., Intuition in Organizations: Leading and Managing Productively, Sage, Newbury Park, California 1990.
  2. Lank A., Lank E., Legitimizing the gut feel: The role of intuition in business, "Journal of Managerial Psychology" 1995, vol. 10, Issue 5, s. 18-23.
  3. Duggan W., Strategic Intuition: The Creative Spark in Human Achievement, Cloth 2007.
  4. Drucker P., Peszko A., Gazda A., Podstawy zarządzania, WSIiZ, Rzeszów 2000, s. 81.
  5. Kahneman D., Maps of bounded rationality: A perspective on intuitive judgment and choice, [w:] T. Frangsmyr (ed.), Les Prix Nobel 2002 [Nobel Prizes 2002], Sweden: Almquist & Wiksell International, Stockholm 2003.
  6. Parikh J., Intuition: The New Frontier of Management, MA, Blackwell Publishers, Cambridge 1994.
  7. Selye H., Dobrołowicz W., Psychodydaktyka kreatywności, SWPS, Warszawa 1995, s. 59.
  8. Ustawa z 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych, DzU nr 11, poz. 95.
  9. Wierzbicki A., On the role of intuition in decision making and some ways of multicriteria aid of intuition, "Journal of Multi-Criteria Decision Analysis" 1997, vol. 6, s. 65-76.
  10. ww.forsal.pl/artykuly/316855,mazur_intuicja_w_biznesie_sprawdza_sie_lepiej_niz_logika.html.
  11. www.neurolingwistyka.com/intuicja-w-biznesie.
  12. www.strategicbusinessintuition.com.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
1507-3858
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu