BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mikołajczyk Jan (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Centra handlowe jako forma koncentracji funkcjonalno-przestrzennej handlu
Shopping Centers as a Form of Functional and Spatial Concentration of Retailing
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 184, s. 125-137, rys., tab., bibliogr. 16 poz.
Keyword
Koncentracja przestrzenna, Handel, Rozwój handlu, Koncentracja handlu, Centra handlowe
Spatial concentration, Trade, Trade development, Concentration of trade, Shopping centres
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest identyfikacja procesu rozwoju i narastającej koncentracji funkcjonalno-przestrzennej centrów handlowych w Polsce. Zdaniem autora, jest to obecnie główny obszar konkurowania przedsiębiorstw w sektorze handlu detalicznego w Polsce. W artykule wyjaśniono podstawowe pojęcia związane z koncentracją w handlu, w tym koncentracji funkcjonalno-przestrzennej, której przykładem są centra handlowe. Znaczna część artykułu przedstawia proces rozwoju centrów handlowych w Polsce, w tym ich rodzaje, oraz identyfikuje różne generacje centrów handlowych, a także pierwsze rankingi ich atrakcyjności. (abstrakt oryginalny)

The aim of this article is to identify the development process and increasing functional and spatial concentration of shopping centers in Poland. The author believes this is now the main area of business competition in the retail sector in Poland. The article explains the basic concepts related to the concentration of trade in the functional and spatial concentration on the example of shopping malls. Much of the article presents the process of development of shopping centers in Poland, including their types and identifies the different generations of shopping centers and initial rankings of their attractiveness. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Altkorn, J., Kramer, T. (red), 1998, Leksykon marketingu, PWE, Warszawa.
  2. Dietl, J., 1992, Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa.
  3. Ciechomski, W., 2010, Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, UEP, Poznań.
  4. Domański, T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa.
  5. Kucharska, B., Twardzik, M., 2007, Koncentracja i integracja w handlu. Aspekt teoretyczny, WSB, Dąbrowa Górnicza.
  6. Makowski, G., 2003, Świątynia konsumpcji, Trio, Warszawa.
  7. Mikołajczyk, J., 2004, Rewitalizacja handlu w centrach dużych ośrodków miejskich na przykładzie Poznania, w: Gregor, B. (red.), Marketing - Handel - Konsument w globalnym społeczeństwie, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 179, t. 2, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
  8. Pokorska, B., Maleszyk, E., 2002, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.
  9. Ranking największych centrów handlowych, 2009, Newsweek.
  10. GUS 2010, Rynek wewnętrzny w 2009 r., Warszawa.
  11. Sławińska, M. (red.), 2008, Kompendium wiedzy o handlu, PWE, Warszawa.
  12. Sławińska, M., Mikołajczyk, J. (red.), 2003, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków, AE, Poznań.
  13. Strużycki, M. (red.), 1996, Globalizacja handlu, IRWiK, Warszawa.
  14. Strużycki, M. (red.), 2000, Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, IRWiK, Warszawa.
  15. www.icsc.org.
  16. www.prch.pl.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu