BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Lewicki Marcin (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Zastosowanie instrumentów marketingu mix w handlu elektronicznym
The Use of Marketing Mix Tools in E-Commerce
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2011, nr 184, s. 173-186, rys., tab., bibliogr. 22 poz.
Keyword
Handel elektroniczny, Marketing-mix, Kanały dystrybucji, Digitalizacja, Reklama w internecie, World Wide Web (WWW)
e-commerce, Marketing-mix, Distribution channels, Digitizing, Internet advertising, World Wide Web (WWW)
Note
streszcz., summ.
Abstract
Niniejszy artykuł dotyczy zastosowania narzędzi marketingu mix w handlu elektronicznym. Na wstępie zwięźle zdefiniowano pojęcie handlu elektronicznego. Następnie przedstawiono najpowszechniejszą koncepcję w zakresie instrumentów marketingu, tak zwaną koncepcję 4P w odniesieniu do sfery e-handlu. W dalszej części szczegółowo omówiono zastosowanie poszczególnych narzędzi w ramach środowiska sieci WWW (w kolejności: produkt, cena, dystrybucja, promocja). Analizę każdego z instrumentów poparto odpowiednim przykładem polskiego e-przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)

This article concerns the use of marketing mix tools in e-commerce. In the introductory part, the concept of electronic commerce was briefly defined. Then, in reference to the sphere of e-commerce, the most popular concept in the field of marketing instruments - 4Ps, was presented. Further on , the use of each marketing tool within the Web environment was discussed in detail (in this order: product, price, distribution, promotion). Analysis of each of the instruments was supported by appropriate examples of Polish e-companies. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Andersen, Ch., 2008, Długi ogon. Ekonomia przyszłości - każdy konsument ma głos, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań.
  2. Bacchetta, M., Low, P., Mattoo, A., Schuknecht, L., Wagerand, H., Wehrens, M., 1998, Special Studies - Electronic Commerce and the Role of the WTO, WTO Publications, Geneva.
  3. E-biznes od kuchni: Merlin.pl, http://www.internetstandard.pl/news/115180_1/E.biznes.od.kuchni.Merlin.pl.html [dostęp: 2.10.2010].
  4. e-Handel Polska 2009 - Badanie polskich sklepów internetowych i konsumentów, http:/www.sklepy24.pl/raport_e-handel_2009 [dostęp: 2.10.2010].
  5. Gulati, R., Garino, J., 2000, Get the Rght Mix of Bricks and Clicks, Harvard Business Review, May-June.
  6. http://www.askoxford.com/concise_oed/ecommerce?view=uk [dostęp 2.02.2010].
  7. http://www.gandalf.com.pl/ [dostep:2.10.2010].
  8. http://www.ibood.com/pl/pl/ [dostep:9.10.2010].
  9. http://www.intymnie.com/ [dostęp: 9.10.2010].
  10. http://www.merlin.pl [dostęp: 2.10.2010].
  11. http://www.sklepy24.pl [dostęp: 2.10.2010].
  12. http://en.wikipedia.org/wiki/Marketing_mix.
  13. Kare-Silver de, M., 2002, e-Szok rewolucja w elektronicznym handlu, PWE, Warszawa.
  14. Kotler, Ph., 1994, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa.
  15. Porter, M.E., 2003, Strategy and the Internet, Harvard Business Review, March.
  16. Ranking sklepów internetowych, http://ranking.money.pl/2009 [dostęp: 2.10.2010].
  17. Raport AdStandard 2010, http://www.internetstandard.pl/news/356301/Internet.Standard.prezentuje.raport.adStandard.2010.html [dostęp: 2.10.2010].
  18. Raport przygotowany przez Praktycy.com, E-commerce w Polsce 2009, http://blog.sklepyfirmowe.pl/wp-content/uploads/raport_eCommerce2009.pdf [dostęp: 2.10.2010].
  19. Raport za 2009 rok, http://www.smb.pl/badania_smb [dostęp: 2.10.2010].
  20. Szumilak, J. (red.), 2004, Handel detaliczny: funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  21. Tian, Y., Stewart, C., 2006, History of E-Commerce, w: Khosrow-Pour, M. (red.), Encyclopedia of E-commerce, E-government, and Mobile Commerce, Idea Group Reference, London.
  22. Zwass, V., 1996, Electronic Commerce: Structures and Issues Aspects and Opportunities, International Journal of Electronic Commerce, vol. 1, no. 1, Fall.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu