- Author
- Brandys Joanna (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
- Title
- Znaczenie marki miasta w kreowaniu i komunikowaniu wartości dla klienta
- Source
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 79-85, rys.,
- Keyword
- Wartość dla klienta, Marketing terytorialny, Marka, Miasto, Komunikowanie wartości, Klient
Value to customer, Territorial marketing, Brand, City, Value communication, Customer - Abstract
- Miasta, podobnie jak przedsiębiorstwa, podlegają prawom obowiązującym na rynku, muszą ze sobą konkurować, żeby przyciągnąć i utrzymać inwestorów, turystów i mieszkańców. Z drugiej strony, miasta kształtowane są przez takie wartości jak położenie geograficzne, uwarunkowania historyczne, warunki przyrodnicze, dziedzictwo kulturowe, oferowane produkty, które to elementy tworzą obraz danego miasta, jego wizerunek. Te przesłanki, a także chęć podkreślenia unikalności i wyjątkowości oraz konieczność dopasowania oferty do indywidualnych potrzeb nabywców, rodzą potrzebę tworzenia przez miasta własnych, silnych marek. (fragment tekstu)
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 626.
- A. Łuczak, Wizerunek miasta, "Samorząd Terytorialny" 2001, nr 1-2, s. 83.
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing, s. 520-521.
- M. Szymura-Tyc, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Prace Naukowe AE im. K. Adamieckiego w Katowicach, Katowice 2005, s. 75.
- I. Rutkowski, Marketingowe koncepcje wartości, "Marketing i Rynek" 2006, nr 2, s. 4-5.
- M. Christoper, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE, Warszawa 2005, s. 55.
- J. Brock Smith, M. Colgate, Customer Value Creation: A Practical Framework, "Journal of Marketing Iheory and Practice" 2007, Winter za: J. Sawicki, Tworzenie wartości dla klienta - praktyczna koncepcja ramowa, "Marketing i Rynek" 2008, nr 8, s. 40.
- M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 76-77.
- J. Bazarnik, Znaczenie systemów informatycznych w tworzeniu wartości dla klienta, w: Marketingowe strategie budowania wartości przedsiębiorstwa, red. A. Czubała, Wydawnictwo AE w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków 2006, s. 416.
- Szerzej na ten temat M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 80-83.
- M. Szymura-Tyc, Marketing, s. 144-145.
- Tamże, s. 158.
- A. Łuczak, Istota tożsamości miasta, "Samorząd Terytorialny" 2000, nr 10, s. 47
- Cited by
- ISSN
- 1689-7374
- Language
- pol