BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Teneta-Skwiercz Dorota (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Charakterystyka planów zrównoważonego rozwoju na przykładzie grupy Sony i korporacji Unilever
The Description of Sustainable Development's Plans Based on the Example of Sony Group and Unilever
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ekonomia (17), 2011, nr 214, s. 367-378, rys., tab., bibliogr. 4 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics. Economics
Keyword
Rozwój zrównoważony
Sustainable development
Note
streszcz., summ.
Abstract
Prowadzone przez ostatnich kilkanaście lat obserwacje praktyki gospodarczej pokazują, iż coraz większą popularnością, szczególnie wśród największych światowych korporacji, cieszą się plany zrównoważonego rozwoju. W pierwszej części artykułu przedstawiono istotę tego rodzaju planów, w drugiej zaś scharakteryzowano przykładowe plany zrównoważonego rozwoju: Road to Zero Grupy Sony i Unilever Sustainable Living Plan. (abstrakt oryginalny)

The increasing interest and popularity of the plans for sustainable management within global enterprises have been noticed and presented in a lot of research and observations of economic practices in companies all over the world. The first part of this article presents the essence of that kind of plans while the second part characterizes the profile of the example plans of sustainable management in two companies: Sony Group and Unilever. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Brown L.R., Jutro może być za późno, PWE, Warszawa 1982.
  2. Sony Road to Zero,www.sony.net/SonyInfo/csr/environment/management/gm2015/index.html.
  3. Unilever Sustainable Living Plan. Small Action. Big Difference, www.sustainable-living.unilever.com/the-plan.
  4. Steps to Sustainable Success, Corporate Citizenship, marzec 2011, www.corporate-citizenship.com.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
2080-5977
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu