BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Flak Olaf (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Title
Wykorzystanie metod analizy strategicznej w badaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa : przykład operacjonalizacji
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 158-172, tab.,
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Analiza strategiczna, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Operacjonalizacja
Enterprise management, Strategic analysis, Enterprise competitiveness, Operationalization
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie przykładu operacjonalizacji jednej z metod analizy strategicznej, możliwej do wykorzystania w badaniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. W pierwszej części artykułu zaprezentowano najważniejsze definicje związane z konkurencyjnością przedsiębiorstwa oraz próbę klasyfikacji metod analizy strategicznej, wykorzystywanych pomocniczo do diagnozowania konkurencyjności przedsiębiorstw. W drugiej części znajduje się przykład operacjonalizacji metody opartej na modelu 5 sił Portera. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. T. Wattanapruttipaisan, SME Subcontracting as Bridgehead to Competitiveness: an Assessment of Supply-side Capabilities and Demand-side Requirements, " Asia-Pacific Development Journal" 2002, vol. 9, No. l. Podobną definicję podają: A. Ambastha, K. Momaya, Competitiveness of Firms: Review of Theory, Frameworks and Models. "Singapore Management Review" 2004, vol.26, Iss. 1.
  2. L. Dwyer, Ch. Kim, Destination Competitiveness: Determinants and Indicators, "Current Issues in Tourism" 2003, vol. 6, No. 5.
  3. J. E. Lombana, Competitiveness and Trade Policy Problems in Agricultural Export, University of Gotagen 2006, s. 34.
  4. Tamże, s. 33.
  5. Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, M.Gorynia, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań 2002, s. 48.
  6. R. Tomanek, Konkurencyjność transportu miejskiego, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice: 2002, s. 11.
  7. J. W. Bossak, W. Bieńkowski, Międzynarodowa zdolność konkurencyjna kraju i przedsiębiorstw. Wyzwania dla Polski na progu XXI wieku, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2004, s. 18.
  8. Z. Pierścionek, Koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2005, nr 9.
  9. Zob. O. Flak, G. Głód, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Cz. 1. Pojęcia, definicje, modele, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2009 (w druku).
  10. E. Skawińska, Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa - Poznań 2002, s. 79-84.
  11. Determinanty konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, red. M. J. Stankiewicz, Wydawnictw Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2002, s. 231.
  12. Podobne podejście zaprezentowano w: Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  13. Zob. O. Flak, G. Głód, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Cz. 2. Metody analizy i projektowania, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice 2009 (w druku) oraz www.konkurencyjnoscprzedsiebiorstwa.pl
  14. Zob. G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, s. 88-108.
  15. Więcej o tej metodzie w: O. Flak, G. Głód, Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Cz. 2.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu