BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gruszczyńska-Malec Grażyna (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach), Rutkowska Monika (Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Title
Strategie zarządzania wiedzą w wybranych przedsiębiorstwach województwa śląskiego : wyniki badań empirycznych
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 213-219, rys.,
Keyword
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie wiedzą, Strategia zarządzania, Konkurencyjność
Enterprise management, Knowledge management, Management strategy, Competitiveness
Country
Województwo śląskie
Silesian Voivodeship
Abstract
Wraz z rozwojem gospodarki opartej na wiedzy, popularne stało się twierdzenie, że zasoby wiedzy i skuteczne zarządzanie niematerialnymi aktywami przedsiębiorstwa może wydatnie sprzyjać osiąganiu konkurencyjnej przewagi. W piśmiennictwie naukowym zakłada się ponadto, iż skuteczność w zarządzaniu wiedzą rodzi konieczność opracowania i wdrożenia strategii zarządzania wiedzą - strategii skoncentrowanej m.in. wokół tworzenia i wykorzystywania wiedzy organizacyjnej. Opierając się na przeglądzie literatury i analizie wyników empirycznych eksploracji (w szczególności zagranicznych) można wyłonić i scharakteryzować kilka zróżnicowanych strategii zarządzania wiedzą. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. B. Mikuła, Strategie pozyskiwania i rozwoju wiedzy w organizacji, "Ekonomia i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2004, nr l, s. 29.
  2. K. Haggie, J. Kingston, Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22
  3. M.T. Hansen, N. Nohria, T. Tierney, Whafs Your Strategy for Managing Knowledge? "Harvard Business Review", March-April 1999, s. 106-116
  4. H. Heskin, The Relationship Between Explicit and Tacit Oriented KM Strategy, and Firm Performance, "The Journal of American Academy of Business", Cambridge, Vol. 7, nr I, 2005, s. 169
  5. M. Gloet, M. Berell, The Dual Paradigm Nature of Knowledge Management: Implications for Achieving Quality Outcomes in Human Resource Management, "Journal of Knowledge Management", Vol. 7, nr l, 2003, s. 7
  6. R. Maier, U. Remus, Implementing Process-Oriented Knowledge Management Strategies, "Journal of Knowledge Management" Vol. 7, nr 4, 2003, s. 64.
  7. E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  8. K. Haggie, J. Kingston. Choosing Your Knowledge Management Strategy, "Journal of Knowledge Management Practice", June 2003, s. 1-22.
  9. Szerzej o strategii personalizacji, kodyfikacji i pomostowej w artykule autorek pt. Strategie zarządzania wiedzą "Przegląd Organizacji" 2007, nr 12.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu