BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kafel Tomasz (Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie)
Title
Modele współpracy biznesu z organizacjami pozarządowymi
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 268-274, tab.,
Keyword
Współpraca, Organizacje pozarządowe, Cele przedsiębiorstwa, Społeczna odpowiedzialność, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Cooperation, Non-governmental organisation, Corporate objectives, Social Responsibility, Corporate Social Responsibility (CSR)
Abstract
Celem artykułu jest zaprezentowanie ewolucji relacji pomiędzy biznesem a organizacjami pozarządowymi w kontekście realizacji celów przedsiębiorstw uwzględniających zarówno zasady społecznej odpowiedzialności, jak i zyskowności oraz wskazanie modelowych rozwiązań w obszarze tej współpracy, a tym samym wypełnienie luki w literaturze krajowej w tym obszarze. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. J. Brugmann, C.K. Prahalad, Biznes -społeczeństwo: nowa umowa, "Harvard Business Review Polska" nr 51, Maj 2007, s. 56-59.
  2. B. de Wit, R. Meyer, Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007, s. 361.
  3. Tamże, s. 369.
  4. M. Łazarowicz-Kowalik, Między organizacjami pozarządowymi a biznesem - fundacje korporacyjne, "Trzeci Sektor" 2008, nr 14, s. 84-95.
  5. Przedsiębiorstwa społeczne to "prywatne, autonomiczne organizacje, dostarczające produkty lub usługi na rzecz szerszej społeczności, w których zakres korzyści materialnych podlega ograniczeniom. Ich założycielem albo zarządzającym jest grupa obywateli, która przywiązuje dużą wagę do autonomii i jest gotowa przyjąć ekonomiczne ryzyko związane z prowadzoną działalnością społeczno-ekonomiczną", za: K. Wygnański, Ekonomia społeczna w Polsce - definicje, zastosowania, oczekiwania, wątpliwości, "Ekonomia społeczna. Teksty" 2006, s. 19, (http://ekonomiaspoleczna.pl).
  6. J. Brugmann, C.K. Prahalad., Biznes-społeczeństwo, s. 58.
  7. M. Kwiecińska, Organizacje niedochodowe partnerem przedsiębiorstw w realizacji strategii społecznej odpowiedzialności, w: Przedsiębiorstwo i region w zjednoczonej Europie, red. Z. Olesiński, A. Szplit, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, Kielce 2004, s. 617-622.
  8. Tamże, s. 618-619.
  9. D. Bukalska, Współpraca organizacji pozarządowych z firmami w nawiązaniu do idei społecznej odpowiedzialności biznesu, "Trzeci Sektor" 2008, nr 14, s. 54-62.
  10. Do wyjątków należy inicjatywa firmy Danone z partnerami (m.in. Instytut Matki i Dziecka, sieć sklepów Biedronka), polegająca na wprowadzeniu na rynek kaszki na mleku w jednoporcjowych opakowaniach, która stanowi tani (60 gr) i pełnowartościowy posiłek dla dzieci z najuboższych rodzin, za: A. Ptak, Pomysły na współpracę, "Harvard Business Review Polska" 2007, nr 51, s. 67.
  11. J. Mair, Another future is possible, "IESE Alumni Magazine" 2008, nr 109, s. 24.
  12. Telenor ma w tej spółce 62% udział.
  13. Tamże, s. 24.
  14. Tamże.
  15. Tamże.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu