BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Krzakiewicz Kazimierz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Cyfert Szymon (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Reframing w procesie przekształcenia organizacji
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 319-326, rys.,
Keyword
Przekształcenia organizacyjne przedsiębiorstwa, Innowacje w organizacji, Zarządzanie, Organizacja, Otwartość na zmiany, Przeformułowanie
Organizational transformation of the company, Innovations in organization, Management, Organisation, Openness to change, Reframing
Abstract
Reframing jest procesem zasadzającym się na konieczności rekonstrukcji dotychczas obowiązujących norm i standardów oraz likwidacji oporu wobec zmian w wyniku przekształcenia sposobów postrzegania działań realizowanych w organizacji. Pojęcie reframingu wywodzi się z psychologicznej teorii neurolingwistycznego programowania, w której to oznacza nadanie nowego znaczenia określonemu zachowaniu. W dosłownym tłumaczeniu pojęcie "to reframe" oznacza "przeramowanie" albo "przystosowanie od nowa". (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. L.G. Bolman, T.E. Deal, Reframing Organizations, John Wiley & Sons, Inc., San Francisco 2003.
  2. Ch. Hampden-Turner, Creating Corporate Culture: From Discord to Harmony, Addison-Wesley, Reading, Mass. 1992.
  3. G. Morgan, Imaginization: The Art of Creative Management, Sage, Thousand Oaks 1993.
  4. F.I. Gouillart, J.N. Kelly, Transforming the Organization, McGraw-Hill, Inc., New York 2000.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu