BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bochan Radosław (Uniwersytet Łódzki, doktorant)
Title
Determinanty i konsekwencje wzrostu poziomu innowacyjności przedsiębiorstw poprzez inwestycje w technologie informacyjne
Determinants and the Consequences of the Growth of the Level of the Innovations of Enterprises through Investments in Informative Technologies
Source
Gospodarka w Praktyce i Teorii, 2011, nr 2(29), s. 5-15, rys., bibliogr. 21 poz.
Keyword
Innowacje, Inwestycje, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Technologia informacyjna
Innovations, Investment, Knowledge-based economy, Information Technology (IT)
Note
summ.
Abstract
Omówiono rolę inwestycji w działaniach innowacyjnych przedsiębiorstwa, inwestycje w technologie informacyjne, konsekwencje wzrostu poziomu innowacyjności, gospodarkę opartą na wiedzy oraz zwiększanie innowacyjności poprzez tworzenie centrów badawczo-rozwojowych.

The development of present economies is determined in the considerable measure through the growth of the level of their informative. Investments in suitable informative technologies imply the development of the economy and raise her competitiveness. The implementation of the services of the type e-bussines, e-commerce, e-work, if e-consulting becomes the key to the economic and social success, both for regions as and the whole country. The changes of the level of the innovations of enterprises exert the huge influence on functioning whole economy, sectors, trades, if individual enterprises. The leadership of the own investigations which will contribute to the creation of unique products, inventions which can abroad be transferred is the most effective way of the enlargement of the innovation. This requires obviously system solutions, which will allow to build suitable legal frames, so the Polish scientifically-investigative potential would not to be distracted and so to the Polish searchingly-developmental centres enlarge can the innovation of different economies in the future. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Benicewicz-Miazga A., E-biznes w Internecie i multimediach, MIKOM, Warszawa 2003.
  2. Drużbicki A. (red.), Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa 2006.
  3. file/ informator.pdf.
  4. Górniewicz J., Programy i fundusze dla innowacyjności, http://uwm.edu.pl/ciitt/images/stories/.
  5. Hirschleifer J., Speculation and Equilibrium: Information, Risk, and Markets, http://www.stockage.univ-brest.fr/~fdupont/Invest1.pdf.
  6. Innowacyjność 2009. Stan innowacyjności, metody wspierania, programy badawcze. Raport. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2009.
  7. Jasiński A., Innowacje i transfer techniki w procesie transformacji, Difin, Warszawa 2006.
  8. Kukliński A., Gospodarka oparta na wiedzy : Wyzwanie dla Polski w XXI wieku, KBN, Warszawa 2001.
  9. Lewińska A., Inwestycje w technologie informacyjne, http://terapata.strefa.com.pl.
  10. Malinowwski A., Technologie informatyczne w biznesie, http://netbiznes.com.
  11. Martyniak Z. (red.), Zarządzanie informacją i komunikacją: zagadnienia wybrane w świetle studiów i badań empirycznych, AE, Kraków 2000.
  12. Milewski R., E.Kwiatkowski (red.), Podstawy ekonomii, WN PWN, Warszawa 2005.
  13. Morris S., Dickinson P., Doskonały handel elektroniczny, Poznań, Dom Wydawniczy REBIS, 2001.
  14. Oleński J., Ekonomika informacji metody, PWE, Warszawa 2003.
  15. Olszak C.M. (red.), Systemy e-commerce. Technologie internetowe w biznesie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K.Adameckiego w Katowicach, Katowice 2004.
  16. Pieńkowska M., Technologiczny przełom mogą przyspieszyć ośrodki naukowe, "Gazeta Prawna" 2005, nr 210.
  17. Pokorski J., Ocena instrumentów wsparcia bezpośredniego przedsiębiorstw, Podsumowanie wyników ewaluacji wybranych Działań SPO WKP, www.ksu.parp.gov.pl.
  18. Runowski R., Technologie i modele udostępniania usług B2B, http://www.web.gov.pl.
  19. Sobańska A., Call center - za i przeciw, www.e-mentor.edu.pl.
  20. Weiss E., Godlewska M. (red.), Nowe trendy i wyzwania w zarządzaniu, VIZJA PRESS & IT, Warszawa 2007.
  21. Witulska N., Zarządzanie wiedzą w aspekcie osiągania przewagi konkurencyjnej, [w:] K. Piech, G. Szczodrowski (red.), Przemiany i perspektywy polskich przedsiębiorstw w dobie integracji z Unią Europejską, IW, Warszawa 2003
Cited by
Show
ISSN
1429-3730
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu