BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Perechuda Kazimierz (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), Idzikowski Wojciech (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), Sobińska Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Coaching dedykowany jako instrument usprawniania procesów obsługi klienta w salonie kosmetycznym
Oriented Coaching as the Development Instrument in Clients Process Services in Beauty Salons
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 187-193, rys., bibliogr. 4 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
Keyword
Coaching, Zarządzanie, Procesy biznesowe
Coaching, Management, Business processes
Note
streszcz., summ.
Abstract
Dążenie organizacji do zdobywania przewagi konkurencyjnej wiąże się z koniecznością dokonywania zmian i wprowadzania innowacji. Wydaje się, że wyzwaniu temu muszą sprostać wszystkie organizacje bez względu na branżę, wielkość, lokalizację itd. W artykule skoncentrowano uwagę na procesie obsługi klienta w salonie kosmetycznym jako szczególnym przypadku organizacji nastawionej na tworzenie wartości dla klienta. Celem głównym artykułu jest zaprezentowanie metodologii coachingu dedykowanego jako sposobu usprawniania standardowego procesu obsługi klienta w sektorze usług kosmetycznych. Podjęto w nim próbę wykazania, że coaching dedykowany wpływa na wzrost skuteczności procesu obsługi klienta, mającego na celu przywiązanie klienta do marki. (abstrakt oryginalny)

The pursuit of the organization to gain competitive advantage involves the need to change and innovate. It seems that this challenge must meet all organizations regardless of industry, size, location, etc. In the article, the attention is focused on the customer service in the beauty salon as a particular case, the organization focused on creating customer value. The main objective of this article is to present the methodology of coaching as a way of improving the standard customer service process in the sector of cosmetic services. The article tries to demonstrate that a dedicated coaching effectiveness, increases customer service process aimed at customer loyalty to the brand. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  2. Czekaj J. (red.), Zarządzanie procesami biznesowymi. Aspekt metodyczny, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2009.
  3. Haas Edersheim E., Przesłanie Druckera. Zarządzanie oparte na wiedzy, MT Biznes, Warszawa 2009.
  4. Prahalad C.K., Krishnan M.S., Nowa era innowacji, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu