BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stelmaszczyk Monika (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach)
Title
Rola i znaczenie wiedzy w zarządzaniu kapitałem społecznym małego przedsiębiorstwa (na podstawie Hydro-Pomp Sp. z o.o.)
Role and Significance of Knowledge in the Management of Human Capital in a Small Enterprise (Hydro-Pomp Ltd. Company)
Source
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011, nr 218, s. 235-241, bibliogr. 8 poz.
Research Papers of Wrocław University of Economics
Issue title
Strategiczne i operacyjne problemy rozwoju i wzrostu przedsiębiorstwa
Keyword
Przedsiębiorstwo, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Kapitał społeczny, Wiedza
Enterprises, Small business, Social capital, Knowledge
Note
streszcz., summ.
Company
Hydro-Pomp Sp. z o.o.
Abstract
Zamierzeniem autorki było udowodnienie tezy, że o jakości kapitału społecznego małego przedsiębiorstwa decyduje przede wszystkim wiedza jego uczestników. Pracownik wykształcony jest osobą dobrze przygotowaną do pełnienia swoich funkcji w organizacji. Jest postrzegany jako godny zaufania, łatwiej nawiązuje relacje interpersonalne, jest zwykle mniej podejrzliwy i bardziej przydatny do współpracy w porównaniu z pracownikiem o niskim poziomie wiedzy. (abstrakt oryginalny)

The author's intention is to prove the thesis that employees' knowledge is a deciding factor for the quality of human capital in a small enterprise. Educated employees are well prepared for their functions within an organisation. They are perceived as trustworthy, it is easy for them to enter into interpersonal relations, they tend to be less suspicious and more suited for cooperation in comparison with employees whose knowledge is at a low level. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Grzanka I., Kapitał społeczny w relacjach z klientami. CRM a społeczny potencjał przedsiębiorstwa, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2009.
  2. Kordel P., Kornecki J., Kowalczyk A., Krawczyk K., Pylak K., Wiktorowicz J., Inteligentne organizacje - zarządzanie wiedzą i kompetencjami pracowników, Wydawnictwo Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  3. Przychodzki Z., Znaczenie kapitału społecznego w rozwoju, [w:] A. Jewtuchowicz (red.), Wiedza, innowacyjność, przedsiębiorczość a rozwój regionów, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004.
  4. Stanisławski R., Współpraca przedsiębiorstw warunkiem rozwoju innowacyjnego sektora MSP w Polsce, [w:] M. Matejun (red.), Wyzwania i perspektywy zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2010.
  5. Sztumski J., Rola wiedzy w kształtowaniu kapitału społecznego, [w:] F. Bylok, A. Czarnecka (red.), Kapitał społeczny w organizacji i regionie, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.
  6. Theiss M., Krewni - znajomi - obywatele. Kapitał społeczny a lokalna polityka społeczna, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.
  7. Radziewicz-Winnicki Andrzej, Ideologia a partycypacja społeczna. Rola i znaczenie kapitału społecznego, [w:] K. Marzec-Holka (red.), Kapitał społeczny a nierówności - kumulacja i redystrybucja, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2009.
  8. www.hydropomp.com.pl/page2.php (30.06.2011).
Cited by
Show
ISSN
1899-3192
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu