- Author
- Oczkowska Renata (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- Title
- Idea odpowiedzialności społecznej w strategii marketingowej korporacji transnarodowych
- Source
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 400-406, tab.,
- Keyword
- Oczekiwania klientów, Korporacje międzynarodowe, Strategia marketingowa, Społeczna odpowiedzialność
Customer expectations, International corporation, Marketing strategy, Social Responsibility - Abstract
- Celem artykułu jest wskazanie na wzrost roli odpowiedzialności społecznej w strategii marketingowej korporacji transnarodowych. W artykule przedstawiono rolę korporacji transnarodowych w procesie globalizacji oraz ideę społecznej odpowiedzialności i marketingu społecznego jako odpowiedzi na nasilającą się konkurencję oraz rosnące oczekiwania klientów przedsiębiorstw. (fragment tekstu)
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- J. Adamczyk, Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2001, s. 183.
- A. Zorska, Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 60-69.
- Z. Pierścionek, Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 317.
- R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996,5.168-169.
- A. K. Koźmiński, Zarządzanie międzynarodowe, PWE, Warszawa 1999, s. 23.
- Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, red. M.K. Nowakowski, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 2000, s. 244.
- G. Stonehouse, J. Hamill, D. Campbell, T. Purdie, Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001, s. 3-4.
- A. Zorska, Ku globalizacji?, s. 20.
- R.G. Schroeder, Operations Management. Decisions Making in the Operations Function, IV ed., Mc Graw-Hill Inc., 1993, s. 805-806, cyt. za: S. Kasiewicz, Globalizacja działalności operacyjnej, w: Bariery internacjonalizacji przedsiębiorstwa, red. M.K. Nowakowski, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1997, s. 82.
- D.C. Korten, When Corporation Rule the Word, San Francisco 2001, s. 127-129.
- Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 96.
- G. Gierszewska, B. Wawrzyniak, Globalizacja. Wyzwania dla zarządzania strategicznego, Pol-text, Warszawa 2001, s. 163.
- E.L. Daugherty, Public Relations and Social Responsibility, w: Handbook of Public Relations, R.L. Heath (ed.), Sage Publications, Thousand Oaks, London 2001, s. 393.
- I. Maignan, Consumer's Perceptions of Corporate Social Responsibilities: a Cross-Cultural Comparison, " Journal of Business Ethics", March 2001, Vol. 30, No.1.
- A. Jarczewska-Romaniuk, Przedsiębiorstwa międzynarodowe, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Warszawa 2004, s. 189-192.
- T. Sudoł, Społeczna odpowiedzialność biznesu jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw, w: Kulturowe i kadrowe problemy internacjonalizacji przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2008, s. 253-254.
- Cited by
- ISSN
- 1689-7374
- Language
- pol