BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piekarz Halina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Marszałek Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
Title
Kompetencje organizacyjne w praktyce polskich przedsiębiorstw
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 439-447, rys.,
Keyword
Kompetencje, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorstwo
Competences, Enterprise management, Enterprises
Abstract
W niniejszym artykule przedstawiono teorię i model kluczowej kompetencji oraz wyniki badań wewnętrznych i zewnętrznych czynników konkurencyjności podmiotów gospodarczych z branży wyrobów gumowych i tworzyw sztucznych. Podejmowane zadania dotyczyły: identyfikacji wiodących czynników kształtujących charakterystykę popytu, identyfikację rodzajowej struktury kluczowych kompetencji, ocenę znaczenia kompetencji organizacyjnych z uwzględnieniem kryterium VRIN. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. VRIN - akronim słów wartość (value), rzadkość (rarity), utrudniona imitacja (imperfect imitation), trudność substytucji (non substitution), [M. Caldeira, J. Ward, Using Resource-Based Theory to Interpret the Succesful Adoption and Use of Information Systems & Technology in Manufacturing Small and Medium Sized Enterprises", Global Co-Operation in the New Millenium, The 9th European Conference on Information Systems, Bied, Slovenia, June 2001, s. 1160].
  2. G. Stalk, Ph. Evans, L. Shulman, Competing on Capabilities: The New Rules of Corporate Strategy, "Harvard Business Review" March-April 1992, s. 62.
  3. RBV - akronim słów Resource Based View, podejście oparte na zasobach.
  4. DCV - akronim słów Dynamic Capability View, podejście oparte na dynamicznych kompetencjach.
  5. D. Teece, G. Pisano, A. Shuen, Dynamic Capabilities and Strategic Management, "Business Source Premier" 2000, s. 3.
  6. A. Leiponen, IIASA Interim Report IR-97-006/February, s. 3.
  7. Jakość kompetencji wyraża jej efektywność mierzoną za pomocą oceny zbioru różnych cech.
  8. J. Brilman, Nowoczesne metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 310-317.
  9. Strategia doskonałości operacyjnej jest ukierunkowana na dostarczenie rynkowi produktów w bardzo korzystnej relacji cena-jakość, kluczowym procesem są operacje wytwórcze i logistyka. Ważną wspierającą rolę ogrywają procesy innowacji produkcji i produktów. Zadaniem marketingu i sprzedaży jest przekonanie nabywców do filozofii działalności własnego przedsiębiorstwa.
  10. H. Piekarz, A. Marszałek, Sposoby ochrony kompetencji organizacji, w: Sukces organizacji, uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, Sopot 2007, s. 243.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu