BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Piwoni-Krzeszowska Estera (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Zarządzanie przez wartość - perspektywa relacji przedsiębiorstwa z klientami
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 448-454, tab.,
Keyword
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Zarządzanie przez wartość, Relacje z klientami, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Value Based Management (VBM), Management by value, Relationships with customers, Enterprise management
Abstract
Współczesne przedsiębiorstwa realizując własne zamierzenia strategiczne wykorzystują rozmaite koncepcje zarządzania. Jedną z popularniejszych w ostatnim okresie jest zarządzanie przez wartość, a w jej zakresie zarządzanie wartościami niematerialnymi, do których należą relacje z klientami. Celem niniejszego artykułu jest krytyczna analiza teorii wartości relacji z nabywcami oraz egzemplifikacja podstawowych problemów związanych z zastosowaniem przez przedsiębiorstwo koncepcji zarządzania wartością z punktu widzenia stosunków z klientami. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. P. Kalafut, J. Low, The Value Creation Index: Ouantifying Intangible Value, "Strategy&Leadership" 2001, 29 September.
  2. B. Nita, Metody wyceny i kształtowania wartości przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007, s. 22-23.
  3. M. Mroziewski, Normatywno-jakościowy model kapitału intelektualnego współczesnego przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 10, s. 13.
  4. G. Urbanek, Wartość kapitału intelektualnego a koszt kapitału przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" 2007, nr 3, s. 33.
  5. Tenże, Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008, s. 208.
  6. T. Doligalski, Wartość relacji z klientami, w: Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2007, s. 105.
  7. M. Bratnicki, Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wydawnictwo Gnome, Katowice 12001.
  8. E. Piwoni-Krzeszowska, Aspekt wartości w zarządzaniu relacjami z klientami, w: Nowoczesność przemysłu i usług. Relacje i wartość w strategiach zarządzania przedsiębiorstwami, t. II, red. J. Pyka, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa, Katowice 2008, s. 464.
  9. M. Michalski, Zarządzanie przez wartość: firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG Press, Warszawa 2001.
  10. Nazwa przedsiębiorstwa nie może być podana ze względu na brak pisemnej zgody Zarządu. Informacje finansowe zostały przemnożone przez wiadomy autorowi współczynnik, ale odzwierciedlają rzeczywistą sytuację firmy i jej klienta.
  11. Ze względu na ograniczenia publikacji temat ten nie jest szerzej omawiany.
  12. K. Rybarczyk, Wykorzystanie rachunku kosztów w kalkulacji marży na kliencie, w: Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, red. M. Panfil, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 2007, s. 137
  13. Ze względu na ograniczenia publikacji temat ten nie jest szerzej omawiany.
  14. J. Bazarnik, Wartość życiowa klienta (LTV), "Modern Marketing" 2001, nr 3, s. 34-35.
  15. M. Trojanowski, W kierunku budowania więzi z klientami - nowe wyzwanie dla marketingu. Kongres Marketingu Jelenia Góra 2000, tom II, s. 35.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu