BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Prudzienica Maja (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Zarządzanie innowacjami jako instrument wspierający procesy zarządcze w małych przedsiębiorstwach
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 455-460
Keyword
Zarządzanie innowacyjne, Zarządzanie innowacjami, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Proces zarządzania, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Kreatywność w zarządzaniu
Innovative management, Innovation management, Small business, Enterprise innovation, Management process, Enterprise management, Creativity in management
Abstract
Celem artykułu jest próba ukazania roli zarządzania innowacyjnego jako instrumentu wspierającego procesy zarządcze w małych przedsiębiorstwach. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Por. www.budnet.pl.
  2. Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2004-2005, PARP, Warszawa 2008.
  3. G. Aniszewska, Różnice w sposobie adaptacji do otoczenia dużych i małych firm, "Przegląd Organizacji" 1998, nr 11, s. 40.
  4. Por. J. Penc, Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 1999, s. 93.
  5. Por. A.H. Jasiński, Zarządzanie innowacjami - aspekty teoretyczne, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 11, s. 11-12.
  6. Nowy słownik ekonomiczny przedsiębiorcy, red. Z. Dowgiałło, wyd. VIII rozszerzone, Wydawnictwo ZNICZ, Szczecin 2004, s. 145.
  7. Zarządzanie innowacjami rozumiane jest jako: "[...]oddziaływanie na przebieg (kierunek, skalę i natężenie) procesów innowacyjnych, czyli wywoływania postulatowych zmian". W. Janasz, Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999, s. 147.
  8. Por. F. Krawiec, Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa 2001, s. 28.
  9. Por. J. Baruk, Zarządzanie działalnością innowacyjną, w: M. Brzeziński (red.), Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi, Difin, Warszawa 2001, s. 99-100.
  10. Por. www.twojafirma.pl.
  11. Por. E. Marfo-Yiadom, Zasady zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, Łódź 2008, s. 16-17.
  12. Por. http://forumtfi.pl.
  13. A. Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999, s. 150.
  14. Szerzej m.in. w: Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem na progu XXI wieku, red. B. Olszewska, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 69-86; Menedżer - przywódca w organizacji gospodarczej, red. M. Jasiukiewicz, M. Oczachowski, J.M. Soroka, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2007, s. 63-78; E. Marfo-Yiadom, Zasady zarządzania, s. 23-25.
  15. P. Doyle, S. Bridgewater, lnnovation In Marketing, Butterworth-Heinemann, Oxford 1998,
  16. J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski, Innowacyjność przedsiębiorstw, UMK, Toruń 2004, s. 62.
  17. K. Pavitt, Managing Innovation, Wiley, Chichester, 1998, s. 250.
  18. http://www.magisterxxl.republika.pl/index_pliki/Page745.htm.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu