- Author
- Prymon-Ryś Ewa (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
- Title
- Zastosowanie metody scenariuszowej w procesie projektowania strategii dystrybucji
- Source
- Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 461-467, rys., tab.,
- Keyword
- Proces projektowania, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategie dystrybucji
Design process, Strategic management, Enterprise management, Distribution strategies - Abstract
- Każde przedsiębiorstwo, aby przetrwać i rozwijać się w burzliwym otoczeniu, musi stworzyć długofalową koncepcję sprawnego działania na rynku. Zmiany w otoczeniu - rosnące wymagania rynku, zwiększające się ryzyko - zmuszają menedżerów do stosowania podejścia strategicznego w procesie projektowania kanałów dystrybucji. Warto tu zaznaczyć, że przy formułowaniu strategii dystrybucji z powodzeniem można wykorzystać wyniki analizy strategicznej (przynajmniej ich część), przeprowadzonej dla potrzeb procesu strategicznego planowania marketingowego. (fragment tekstu)
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- J. Gaski, The Impact of Environmental/Situational Forces on Industrial Channel Management, "European Journal of Marketing" 1989, Vol. 23, No. 2, s. 15-30.
- G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, wyd. 3, PWE, Warszawa 2002, s. 76-82; patrz też: H. Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996, s. 112.
- G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna, s. 80; patrz też: H. Kreikebaum, Strategiczne planowanie, s. 112-113.
- E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 252; T. Gale, Integrated supply & alliances: Where is it taking industrial distribution? "Modern Distribution Management", Nov. 1994, [dostępne na:] www.mdm.com/mdm/topics/supply_chain/; Mueller H., The steel industry in the new millennium: innovation, strategy, and markets, "Steel Times", Sept. 1996, s. 318-319.
- R. Heiens, M. Kroll, P. Wright, Macro-Economic Risk Factors in Industrial Markets: Are Elite Firms Less Susceptible?, "Journal of Business & Industrial Marketing" 2001, Vol. 16, No. 4, s. 246-257.
- Tamże, s. 253.
- Badania przeprowadzono w 2008 roku w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, Wydział Zarządzania, w ramach zajęć z przedmiotu "Strategiczne planowanie dystrybucji".
- K. Heijden van der, Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu strategicznym, Oficyna Ekonomiczna. Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000, s. 193-233.
- P. Herbig, J. Milewicz, J. Golden, Differences in Forecasting Behavior Between Industrial Product Firms and Consumer Product Firms, "Journal of Business & Industrial Marketing" 1994, Vol. 9, No. l, s. 60-69.
- Cited by
- ISSN
- 1689-7374
- Language
- pol