BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wojtkowiak Grzegorz (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Title
Strategia wyjścia w praktyce
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 637-642
Keyword
Studium przypadku, Likwidacja przedsiębiorstwa, Upadłość przedsiębiorstwa, Kryzys przedsiębiorstwa, Badania pilotażowe, Strategia przedsiębiorstwa
Case study, Closing down of business, Enterprise bankruptcy, Enterprises crisis, Pilot studies, Corporation strategies
Abstract
Celem artykułu jest przybliżenie możliwości realizowania strategii wyjścia i zainteresowanie tym zagadnieniem zarówno badaczy, jak i praktyków zarządzania. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. E. Urbanowska-Sojkin, P. Banaszyk, H. Witczak, Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2004, s. 320.
  2. A. Zelek, Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie - perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz" Warszawa 2003, s. 177.
  3. I. Deenitchin, P. Pikul, Entrepreneurship: How to Design Growth and Exit Strategy, MBA Poznań-Atlanta, Akademia Ekonomiczna, Poznań 2006, s. 17.
  4. Por. R.A. Burgelman, A Process Model of Strategic Business Exit: Implications for an Evolutionary Perspective on Strategy, "Strategic Management Journal" 1996, Vol. 17, s. 193.
  5. D. DeTienne, M.S. Cardon, Entrepreneurial Exit Strategies: The Impact of Human Capital, Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC) 2006 Paper; Frontiers of Entrepreneurship Research 2006, s. 2; Dostępne na: http://ssrn.com/abstract=1310922.
  6. B. Olszewska (red.), Zarządzanie strategiczne, Przedsiębiorstwo na progu XXI wieku. Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 156.
  7. Por. R.A. Burgelman, A Process Podel of Strategic Business Exit: Implications for an Evolutionary Perspective on Strategy, "Strategic Management Journal" 1996, Vol. 17, s. 210.
  8. I. Deenitchin, P. Pikul, Entrepreneurship, s. 22.
  9. Por. Tamże, s. 29.
  10. Podobny obraz upadłości potwierdzają również inni autorzy polscy i zagraniczni, por. L.A. Bebchuk, Ex Ante Costs of Violating Absolute Priority in Bankruptcy, "The Journal of Finance" Feb 2002, vol. LVII, nr l, s. 457.
  11. Np. J. Otola, Likwidacja spółki z o.o., Dom Wydawniczy "Ostoja", Kraków 2001.
  12. Por. Bankructwa przedsiębiorstw, Wybrane aspekty instytucjonalne, red. E. Mączyńska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008, s. 122.
  13. Ch. Handy, Wiek paradoksu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996, s. 53-66.
  14. Tłumaczenie własne; N. Minor, Deciding to Sell Your Business: The Key to Wealth and Freedom, Denver: Business Enterprise Press, 2003; cyt. za: D. DeTienne, M.S. Cardon, Entrepreneurial Exit Strategies: The Impact of Human Capital, Babson College Entrepreneurship Research Conference (BCERC) 2006 Paper; Frontiers of Entrepreneurship Research 2006, s. 1; Dostępne na: http://ssrn. com/abstract= 1310922.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu