BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Walczak Waldemar (Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi)
Title
Zarządzanie kluczowymi kompetencjami przedsiębiorstw w dobie gospodarki opartej na wiedzy
Source
Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2009, nr 129, s. 623-629, rys.,
Keyword
Zarządzanie wiedzą, Kompetencje kluczowe, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW), Zarządzanie przedsiębiorstwem
Knowledge management, Core competencies, Knowledge-based economy, Enterprise management
Abstract
Współczesna gospodarka określana w literaturze przedmiotu jako gospodarka oparta na wiedzy (knowledge based economy) sprawia, że podejmowane są próby wypracowania nowych paradygmatów zarządzania, adekwatne do aktualnych wyzwań oraz uwarunkowań, w jakich funkcjonują przedsiębiorstwa. Daje się zauważyć zmiana kluczowych determinantów konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw, dla których zasoby wiedzy i kapitał intelektualny nabierają coraz większego znaczenia i stają się istotnym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym. Niniejszy artykuł przedstawia kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa jako pochodna zarządzania wiedzą. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. B. Kaczmarek, Koncepcje i uwarunkowania współczesnego zarządzania w ocenie menedżerów-praktyków, w: S. Wilmańska-Sosnowska (red.) Rola nauk o zarządzaniu w kreowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2004, s. 104.
  2. E. Skrzypek, Wiedza jako czynnik sukcesu w "nowej gospodarce", w: E. Skrzypek, A. Sokół (red.) Zarządzanie kapitałem ludzkim w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009, s. 141.
  3. G. Hamel, C.K. Prahalad, Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999, s. 169-178.
  4. M. Bratnicki, Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Wydawnictwo "TRIADA", 2000, s. 46.
  5. T. Gruszecki, Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 15.
Cited by
Show
ISSN
1689-7374
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu