- Author
- Bartoszczuk Paweł (Główny Urząd Statystyczny; Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Godlewska-Majkowska Hanna (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Lichniak Irena (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Werner Aleksander, Żelazko Beata (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Title
- Wybrane determinanty atrakcyjności inwestycyjnej polskich regionów
- Source
- Studia i Analizy Instytutu Przedsiębiorstwa. Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów: w poszukiwaniu nowych miar, 2008, s. 97-145, rys., tab., bibliogr. 35 poz.
- Keyword
- Rozwój gospodarczy, Atrakcyjność inwestycyjna, Kapitał ludzki, Pomoc publiczna
Economic development, Investing attractiveness, Human capital, Public aid - Note
- streszcz.
- Abstract
- Potencjalna i rzeczywista atrakcyjność inwestycyjna regionów są uwarunkowane bardzo wieloma czynnikami. Są wśród nich czynniki o szczególnie dużym znaczeniu. Należą do nich: poziom rozwoju gospodarczego, kapitał ludzki i społeczny, pomoc publiczna oraz marketingowe zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego.
- Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Becker D.S., Human Capital, a Theoretical and Empirical analysis with Special Reference to Education, The University of Chicago Press, London 1993, s. 11.
- Dobiegała-Korona B., Wartość klienta czy wartość dla klienta? Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2006, nr 1, KNoP SGH s. 30.
- Domański S.R., Kapitał ludzki I wzrost gospodarczy, SGPiS, Warszawa, 1993, s. 20.
- Dz.U. 2004, nr 90, poz. 864, załącznik 2, tom I, s.10, ze zm.
- Dz.Urz UE C 54/13, 2006/C 54/08.
- Edvinsson L., Malone M.S., Intellectual Capital, Harper Business, 1997.
- Edvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001, s. 45.
- Evans A., The EU Structural Funds, Oxford 1999, s. 15.
- Gajdzik B., Marketing w gminie. Wybrane zagadnienia, WSEIA, Bytom 2002, s. 11.
- Godlewska H., Typa M., Przestrzenne uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw, "Monografie i Opracowania" nr 471, SGH, Warszawa 2002.
- Gotz V., Prawo subwencyjne, s. 9347-938.
- Hambura S., Traktat o Unii Europejskiej z komentarzem, Bielsko-Biała 2001.
- Knowledge Management in the Learning Society, Education and Skills, Centre for Educational Reasearch and Innovation, OECD, Paris 2000, s. 3.
- Kuciński K., Gospodarka globalna, Wydawnictwo Kurpisz, Poznań , 2002, s. 103-4105.
- Kuciński K., Współczesne uwarunkowania lokalizacji przemysłu w Polsce, "Monografie i Opracowania" nr 434, SGH, Warszawa 198.
- Kurkiewicz J., Sokołowski A., Tatar J., Szacowanie zasobów kapitału ludzkiego w Polsce, w: Analiza ekonomiczna kształtowania się płac w Polsce w okresie transformacji, red. S. Kot, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Polaczek S., Siebers W.S., The Economics of Earnings, Cambridge University Press, Cambridge 1993.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa listopad 2004, s. 13-14.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa listopad 2005 s. 14.
- Raport o pomocy publicznej w Polsce udzielonej przedsiębiorcom w roku 2005, Urząd Ochrony Konkurencji Konsumenta, Warszawa grudzień 2006, s. 13.
- Schultz T.W., Investment in Human Capital, ? The American Economic Review" Vol. 51, s. 8.
- Schultz T.W., Inwesting in people: The Economics of Population Quality, University of California, Berkley 1981, s. 21.
- Steward T.A., Intellectual Capital. The New Wealth of Organisations, Currency Book, Doubleday 1999, s. 10.
- Szromnik A., Korzyści dla klientów - użytkowników jako podstawa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, "Samorząd Terytorialny" 2005, nr 12, s. 54.
- Szromnik A., Marketing jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-administracyjnych, W: Marketing a aktywność regionów, red. J. Karwowski, Katedra Marketingu Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 15.
- Szromnik A., Marketing terytorialny - koncepcja ogólna i doświadczenia w praktyce, w: Marketing terytorialny, red. T. Markowski, PPZK PAN, Warszawa 2002, s. 60.
- Ustawa o samorządzie wojewódzkim z dnia 5 czerwca 1998 r., DzU nr 01.142.1590.
- Ustawa o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r., DzU nr 07.138.974.
- Ustawa o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r., DzU nr 01.142.1592.
- Wojtaszek-Mik E., Traktaty Europejskie, Kraków 2000.
- http://www.kapitalintelektualny.pl.
- http://www.um-zachodniopomorskie.pl/zalaczniki/ea5cslajd10.jpg.
- http://www.um-zachodniopomorskie.pl/zalaczniki/2249slajd8.jpg.
- www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Specjalne+strefy+ekonomiczne/efekty+stref.htm.
- www.mg.gov.pl/Przedsiebiorcy/Specjalne+strefy+ekonomiczne/Raporty+o+Specjalnych+Strefach+Ekonomicznych.htm.
- Cited by
- Language
- pol