- Author
- Ratajczak-Mrozek Milena (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
- Title
- Motywy współpracy przedsiębiorstw z podmiotami zagranicznymi
Motives of enterprises cooperation with foreign companies - Source
- Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie, 2012, nr 3, s. 37-41, tab., bibliogr. 8 poz.
- Keyword
- Współpraca przedsiębiorstw, Małe i średnie przedsiębiorstwa, Konkurencyjność międzynarodowa
Enterprises cooperation, Small business, International competitiveness - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Poszukiwanie nowych źródeł sukcesu rynkowego coraz częściej oznacza odwołanie się do idei współpracy, w tym kooperacji w wymiarze międzynarodowym. W związku z tym pojawia się pytanie, jakie motywy leżą u podstaw współpracy przedsiębiorstw z podmiotami zagranicznymi, oraz czy te motywy są odmienne, w zależności od postrzeganej przez przedsiębiorstwa własnej pozycji konkurencyjnej - czy przedsiębiorstwa lepsze inaczej postrzegają kooperację od firm gorszych lub podobnych do konkurentów? W artykule zostały przedstawione wyniki badania, które na ten temat przeprowadzono wśród 192 przedsiębiorstw. (abstrakt oryginalny)
The search for new sources of business success is increasingly referring to the idea of cooperation, including cooperation at international level. Therefore, the question arises as to what motives underlie cooperation with foreign companies, and does these motives differ depending on perceived by a firm its own competitive position, whether better enterprises see cooperation in a different way than other entities, inferior or similar to its competitors? The article presents the results of research that was conducted on the subject of 192 enterprises. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Full text
- Show
- Bibliography
- Andersen O., On the interna.tionaliza.tion process offirms. A critical analysis, "Journal of International Business Studies", 1993 No. 2, p. 211.
- Gorynia M., Jankowska B., KLastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa 2008, s. 136.
- Hakansson H., Product Development in Networks, [w:] Industrial Technological Development: A NetWork Approach, H. Hakansson (ed.), Croom Heim, London 1987, p. 3.
- Johanson ]., Mattsson L.G., Internationalisation in Industrial Systems - A NetWork Approach, [w:] Strategies in Global Competitton, Hood N., Vahlne J.E. (eds.), Croom Heim, New York 1988, p. 287.
- Ratajczak-Mrozek M., Sieci binesowe a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstw zaawansowanych technologii na rynkach zagranicznych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2010, s. 54-72.
- Ratajczak-Mrozek M., Motywy współpracy małych i średnich przedsiębiorstw - wyniki badań, [w:] Kształtowanie konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, Adamik A. (red.), Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2011, s. 206-217.
- Ritter T., Ford D., Interactions between suppliers and customers in business markets, [w:] Rethinking Marketing: Developing a new understanding of markets, Hakansson H., Harrison D., Waluszewski A. (eds.), John Wiley&Sons, Chichester, UK 2004, p. 104.
- Sudolska A., Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce, [w:] Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Popławski W., Sudolska A., Zastempowski M., (red.), Dom Organizatora, Toruń 2008, s. 109.
- Cited by
- ISSN
- 1896-656X
- Language
- pol