- Author
- Dorosiewicz Sławomir (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Title
- Potoki w sieciach transportowych. Uwagi o stabilności ich rozkładu
Flows in Transportation Network. Stability Analysis - Source
- Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2010, nr 22, s. 35-44, rys., bibliogr. 16 poz.
- Issue title
- Metody ekonomii matematycznej w modelowaniu ekonomicznym
- Keyword
- Układy dynamiczne, Racjonalność, Usługi transportowe, Model dynamiczny
Dynamical systems, Rationality, Transport services, Dynamic model - Note
- streszcz., summ.
- Abstract
- Praca dotyczy zagadnienia przydziału ruchu. Sformułowano dynamiczny model opisujący przestrzenny rozkład potoków w sieci transportowej. Zbadane zostały własności dynamiczne tego modelu w kilku przypadkach szczególnych. (abstrakt oryginalny)
This paper refers to Dynamic Traffic Assignment Problem. A consecutive dynamic model of traffic flows is formulated. Some of its dynamical properties (including existence of chaotic solutions and bifurcations) are examined in special cases. (original abstract) - Accessibility
- The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics - Bibliography
- Bentkowska-Senator K., Kordel Z. Polski transport samochodowy ładunków. Wyd. Kodeks, Bydgoszcz-Gdańsk-Warszawa, 2007.
- Burnewicz J., Prognoza zapotrzebowania na usługi transportowe w Polsce do 2020 roku. W: Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski (red.red. B. Liberadzki, L. Mindur), Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski, str. 125-167. Wydawnictwo ITE, 2006.
- Cantarella G.E., Cascetta E., 1995, Dynamie processes and eąuilibrium in trans- portation networks: towards a unifying theory. Transportation Science 29 (4), 305-329.
- Cho H.J., Hwang M.C., 2005, Day-to-day vehicular fiow dynamics in intelligent transportation network. Mathematical and Computer Modeliing 41 (4-5), 501-522.
- Dorosiewicz S., 2010, Potoki w sieciach transportowych. Wydawnictwo Instytutu Transportu Samochodowego. Warszawa 2010r.
- Florian M., Hearn D., 1995, Networks Eąuilibrium Models and Algorithms, In: NetWork Routing. Handbooks of Operations Research and Management Science (M.O. Bali et alł. eds). Volume 8. North-Holland, Amsterdam.
- Friesz T.L., Bernstein D., Mehta N.J., Tobin R.L., Ganjalizadeh S., 1994, Day-to-day dynamie network diseąuilibria and idealized traueler information systems. Operations Research 42 (6), 1120-1136.
- Horowitz J.L., 1984, The stability of stochastic eąuilibrium in a two link transportation network. Transportation Research Part B 18 (1), 13-28.
- Menes E., 1998, Dylematy rozwoju motoryzacji indywidualnej w Polsce. Wyd. Instytutu Transportu Samochodowego, Warszawa.
- Mounce R., 2006, Convergence in a continuous dynamie ąueueing model for traffic networks. Transportation Research Part B 40 (9), 779-791.
- H.E. Nusse, J.A. Yorke, 1994, 1998. Dynamics: Numerical Explorations. Springer, New York, Berlin, Heidelberg.
- Smith M.J., 1984, The stability of a dynamie model of traffic assignmentan application of a method of Lyapunov. Transportation Science 18 (3), 245-252.
- Watling D.P., 1999, Stability of the stochastic eąuilibrium assignment problem: a dynamical systems approach. Transportation Research Part B 33 (4), 281- 312.
- Watling D.P., Hazelton M.L., 2003, The dynamics and eąuilibria of day-to-day assignment models. Networks and Spatial Economics 3 (3), 349-370.
- Wardrop J.G., 1968, Joumey speed and flow in central urban areas. Traffic Engineering and Control, 9, 528-532.
- Zhang D., Nagurney A., 1996, On the local and global stability of a travel route choice adjustment process. Transportation Research Part B 30 (4), 245-262.
- Cited by
- ISSN
- 1232-4671
- Language
- pol