BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Żurawski Andrzej (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Title
Systemy informatyczne wykorzystywane w programach lojalnościowych
Information systems used in loyalty programs
Source
Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych / Szkoła Główna Handlowa, 2009, nr 19, s. 189-201, rys., bibliogr. 9 poz.
Issue title
Technologie informatyczne w zarządzaniu organizacjami : wybrane zagadnienia
Keyword
Systemy informatyczne, Programy lojalnościowe, Satysfakcja klienta
Computer system, Loyalty programs, Customer satisfaction
Note
streszcz., summ.
Abstract
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki zastosowania systemów informatycznych w programach lojalnościowych. W artykule zostanie przedstawiona istota przedsięwzięcia, jakim jest program lojalnościowy, typologia programów według kryterium poziomu zaawansowania procesów nagradzania, analizy zachowań klientów i komunikacji, czyli obszarów ściśle zależnych od zastosowania zaawansowanych technologii informatycznych. Istotny nacisk zostanie położony na wskazanie problemów, z którymi spotykają się operatorzy działających programów, a także analizę tych problemów, które ściśle wiążą się z wykorzystywanymi rozwiązaniami informatycznymi, a których rozwiązaniem może być modyfikacja lub wymiana systemu informatycznego. Końcowa część artykułu zostanie poświęcona na analizę rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w programach lojalnościowych oraz ich wpływu na efektywność takich pro-gramów celem zdefiniowania modelu architektury systemów informatycznych programu lojalnościowego, który zapewni możliwość elastycznego rozwoju programu i w efekcie jego sukces. (abstrakt oryginalny)

This article aims to address the issues of information systems application in loyalty programs. The paper will present the essence of the project, which is the loyalty program, a typology of programs according to their level of reward processes sophistication, customer behavior analysis and communication, areas closely dependent on the application of advanced information technologies. Important focus will be placed to identify the problems faced by operators of running programs, and analyzing these problems, which are closely connected with solutions used, and whose solution may be modification or replacement of information system. The final part of the article will be devoted to the analysis of solutions used in loyalty programs and their impact on the effectiveness of such programs in order to define information systems architecture model of a loyalty program, which will provide the flexibility to program development and ultimately its success. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Alexander J., Hill N., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  2. Berman B., Developing an Effective Customer Loyalty Program, California Management Review, Vol. 49, 2006.
  3. Clark K., Loyalty That Travels Well, Chain Store Age, 79/5, May 2003.
  4. Cunningham R. M., Brand loyalty. What, where, how much?, Harvard Business Review 34(1) 1956, s. 116-128.
  5. Nunes J.C., Dreze X., Your Loyalty Program is Betraying You, Harvard Business Review, 84/4, April 2006.
  6. Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  7. Rydel M., Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  8. Siebel CRM Team, Ensuring Customer Loyalty: Designing Next-Generation Loyalty Programs, 2005.
  9. Wright C., Sparks L., Loyalty Saturation in Retailing: Exploring the End of Retail Loyalty Cards?, International Journal of Retail & Distribution Management, 27/10,1999.
Cited by
Show
ISSN
1232-4671
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu