BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Gajewska Małgorzata (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Metody pomiaru rezultatów funkcjonowania jednoosobowej działalności gospodarczej (na przykładzie Sklepu Handlowo-Usługowego "Marta")
Measurement Methods of Effects of One-Person Businessfunctiong (an Example of "Marta" - Commerce and Service Store)
Source
Nauki o Zarządzaniu / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2012, nr 3 (12), s. 59-67, tab., bibliogr. 9 poz.
Management Sciences / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keyword
Funkcje zarządzania, Jednoosobowe podmioty gospodarcze, Działalność gospodarcza
Management functions, One-person business, Business activity
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano jeden ze sposobów oceny jednoosobowej działalności gospodarczej. Wyjaśniono, na czym polega specyfika funkcjonowania przedsiębiorstw jednoosobowych i zarządzania takimi przedsiębiorstwami. Wymienione w artykule kategorie ekonomiczne stanowią istotne mierniki, które mogą znaleźć zastosowanie w analizie opłacalności działania jednoosobowej firmy. Rozważania teoretyczne zostały poparte przykładem z praktyki. (abstrakt oryginalny)

The article presents one of the methods of assessing one-person business. It explains the specifics of functioning a one-person enterprise and the management of such enterprises. The economic categories which are mentioned in the article are important measures that can be used in the analysis of profitability of one-person business. Theoretical considerations are supported by the example from practice. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Czermiński A., Zarys organizacji pracy i zarządzania, PWN, Warszawa 1969.
  2. Kątowski T., Przedsiębiorstwo jednoosobowe jako modelowy producent i jako realny podmiot rynkowy, [w:] D. Kopycińska (red.), Zachowania rynkowe w teorii i praktyce, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007.
  3. Kozarzewski P., Psychospołeczny portret mikroprzedsiębiorców, [w:] E. Balcerowicz (red.), Mikroprzedsiębiorstwa: sytuacja ekonomiczna, finansowanie, właściciele, CASE, Warszawa 2002.
  4. Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  5. Nowak S., Metody badań socjologicznych, PWN, Warszawa 1965.
  6. Olszewska B. (red.), Podstawy zarządzania. Przedsiębiorstwo na progu XXI wieku, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.
  7. Stabryła A., Funkcje zarządzania, Nauka dla Wszystkich nr 370, PAN, Kraków 1983.
  8. Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, DzU z 1991 nr 80, poz. 350.
  9. Zmiany strukturalne grup podmiotów gospodarki narodowej wpisanych do rejestru REGON w 2010 r. Informacje i opracowania statystyczne, GUS, Warszawa 2011.
Cited by
Show
ISSN
2080-6000
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu