BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Kmiecik Katarzyna (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, studentka), Sarnecka Danuta (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, studentka)
Title
Wpływ wyróżników jakości na decyzje nabywcze konsumentów na rynku odzieży
Influence of Quality Discriminants on Customers' Decisions on Garment Market
Source
Debiuty Ekonomiczne, 2012, nr 12, s. 115-125, rys., bibliogr. 12 poz.
Issue title
Państwo i przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce : w kierunku optymalizacji decyzji
Keyword
Jakość, Rynek odzieżowy, Zakup, Decyzje konsumenckie
Quality, Clothing market, Purchasing, Consumer decision
Note
streszcz., summ.
Abstract
Współcześnie jakość jest bardzo szeroko rozumianą i często wykorzystywaną definicją. Stosowana jest również w odniesieniu do odzieży. Artykuł analizuje badanie ilościowe przeprowadzone w celu identyfikacji determinantów, które dla klienta są istotnymi czynnikami w trakcie podejmowania decyzji zakupowych (w głównej mierze cena i marka), istotne są nie tylko fizyczne cechy produktu, ale również wartości dodane, jak na przykład poziom obsługi czy wystrój salonu sprzedaży. Nie są to jednak jedyne wyróżniki decydujące o zakupie danego towaru. Teraźniejszy konsument zwraca również uwagę na materiał, kolorystykę oraz wygodę noszenia odzieży. Wszystko to tworzy indywidualnie postrzeganą przez klienta dobrą jakość produktu. Artykuł ma na celu przedstawienie sposobu podejmowania przez konsumenta decyzji zakupowych odzieży oraz udowodnienie tezy, że klient w procesie decyzyjnym zakupów w swoim wyborze kieruje się nie tylko ceną, ale również innymi wyróżnikami wpływającymi na jakość nabywanych przez niego produktów. (abstrakt oryginalny)

Nowadays quality is a broadly understood and frequently used definition. Quality is used to describe clothes as well. The article analyzes some research that identifies the causes which are really important for customers' purchasing decisions. As the research shows the most important factors are price and brand. Not only physical characteristics are signicicant, but also some added values, for instance the level of service or a shop design. But they are not the only discriminant to determine the decision of buying a specific product. For today's customer materials which the clothes are made from, their colour and the comfort of wearing are also important. All of these factors constitute the individual client's perception of a good product quality. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bachorski-Rudnicki M., 2010, Odpowiedzialność za jakość produktu (2), Problemy Jakości.
  2. Chronowska E., 2008, Ekspansja polskich firm odzieżowych, Home&Market, nr 9.
  3. Churchill Gilbert A., 2002, Badania marketingowe - podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN.
  4. Majgier A, 2010, Problem jakości w transakcjach handlowych. Problemy Jakości.
  5. Nalepa P., 2010, Rynek odzieży i obuwia w Polsce rośnie mimo kryzysu, PMR Publications, http://www.pmrpublications.com/free_articles/Rynek-odzie_y-i-obuwia-w- Polsce-ro_nie-mimo-kryzysu-_-sierpie_-2010.shtml.
  6. Nowak P., 2005, Wykorzystanie ceny w ocenie jakości produktu, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Zeszyty Naukowe, nr 686.
  7. Piątkowska M., 2010, Marka i wizerunek jednostki terytorialnej - koncepcja i uwarunkowania, Marketing i Rynek, nr 1.
  8. Pietyra C., 2010, Sposoby na zakładników marki, Marketing w Praktyce, nr 1.
  9. Sempruch K., 2010, Segmentacja rynku markowej odzieży, Marketing i Rynek, nr 1.
  10. Wittich M., 2010, Prosument na granicy dwóch światów, Marketing w Praktyce, nr 1.
  11. Zięba K., 2005, Zależność między ceną a jakością produktu i ich wpływ na decyzje konsumentów, w: Makarski S. (red.), Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego.
  12. Zych A., 2005, Jakość jako narzędzie kształtujące produkt, w: Makarski S. (red.), Rynkowe mechanizmy kształtowania jakości, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Cited by
Show
ISSN
1730-2145
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu