BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Milic-Czerniak Róża (Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach)
Title
Nowoczesne technologie w systemach informacji marketingowej
Modern Technologies in Marketing Information Systems
Source
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2011, z. nr 23, s. 148-160, bibliogr. 21 poz.
Keyword
Nowe technologie, System informacji marketingowej, Hurtownie danych, Analiza danych, Proces podejmowania decyzji
High-tech, Marketing Information System, Data warehouse, Data analysis, Decision making process
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule przedstawiono wykorzystywanie zaawansowanych technologii w tworzeniu Systemu Informacji Marketingowej (SIM) przede wszystkim w procesie gromadzenia danych (zintegrowane systemy transakcyjne, Internet, urządzenia elektroniczne w bezpośrednich badaniach marketingowych), jak i przechowywania ich w hurtowniach danych oraz przetwarzania i analizowania, a także w dostarczaniu informacji odbiorcom biznesowym w procesie podejmowania decyzji (systemy zarządzania informacją III generacji - Business Intelligence). SIM umożliwiają zatem szybkie docieranie istotnych informacji do pracowników i klientów w procesie podejmowania decyzji, co stanowi immanentną cechę społeczeństwa informacyjnego. (abstrakt oryginalny)

In the article is showed the using of advanced technologies in creating Marketing Information System (SIM) first of all during the process of data gathering (integrated transactions systems, internet, electronic tools in direct marketing research), as well as in data warehousing and their processing in decision making (management information systems III generation - Business Intelligence, data mining, golden loop). SIM make possible fast delivering of important information in decision making process to managers and customers, that is the main indicator of information society. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Arbitron to Develop 'Pocket People Meter', "Marketing News" z 4 stycznia 1993.
  2. Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  3. Jones J.Ph., Jak działa reklama, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.
  4. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
  5. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.
  6. Kramer T., Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004.
  7. Kroeber-Riel W., Meyer-Hentschel G., Werbung. Steuerung des Konsumentenverhaltens. Physica-Verlag, Wuerzburg-Wien 1982.
  8. Maison D., Noga-Bogomilski A. (red.), Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007.
  9. Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  10. Mazurkiewicz P., Łowienie klientów, czyli wielki bój na karty, "Rzeczpospolita" z 15 lutego 2011.
  11. Milic-Czerniak R., Telemetria jako podstawa badań oglądalności programów telewizyjnych i reklam [w:] Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania, red. R. Milic-Czerniak, Difin, Warszawa 2005.
  12. Papińska-Kacperek J. (red.), Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  13. Pieczykolan R., Informacja marketingowa, PWE, Warszawa 2005.
  14. Surma J., Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  15. Uryniuk J., Nowe rozwiązania - nowe możliwości, "Bank", dodatek IT@Bank 2010, grudzień 2010.
  16. Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, UKNF, Warszawa 2010.
  17. www. European Innovation Scoreboard 2009
  18. www.esomar/Global Market Research 2010
  19. www.ptbrio.pl
  20. www. Research.microsoft.com/barc/MediaPresence/MyLifeBits.aspx
  21. Zydel R., Blogi jako źródło informacji o konsumentach, "Brief" 2004, nr 3.
Cited by
Show
ISSN
1898-5084
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu