BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Król Lech C. (Adwertajzing)
Title
Wytrych oczywistości
Source
Marketing w Praktyce, 2013, nr 6, s. 24-26
Keyword
Komunikowanie marketingowe, Preferencje konsumenta, Psychologia konsumenta, Zachowania konsumenta
Marketing communication, Consumer preferences, Consumer psychology, Consumer behaviour
Abstract
Może się wydawać, iż oczywistości konsumenckie są Świętym Graalem marketingu. Za ich pomocą można bez wysiłku przekonać konsumentów do różnych rzeczy, nawet mijając się przy tym z prawdą. Niestety - albo na szczęście - oczywistości konsumenckie są tak oczywiste, że przestajemy je zauważać. Im oczywistość silniejsza, tym trudniej ją dostrzec. Dlatego odkrywanie oczywistości jest znacznie trudniejsze niż "drajwowanie szerów na learningach z fokusa". Typowe raporty z badań konsumenckich rzadko kiedy ujawniają oczywistości konsumenckie. Respondenci badań niemal nigdy nie werbalizują ich wprost, po części dlatego, że wydają się im nazbyt oczywiste; nie chcą być postrzegani jako głupcy opowiadający truizmy ("ludzie nie chcą być postrzegani jako głupcy" to również oczywistość konsumencka). Dlatego poszukując oczywistości, trzeba dogłębnie poznać konsumentów, wsłuchując się zarówno w to, co mówią, jak i to, czego nie mówią. (fragment tekstu)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Cited by
Show
ISSN
1425-8315
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu