BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Jęczmyk Anna (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu), Tworek Natalia (Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu)
Title
Wpływ produktów regionalnych na atrakcyjność turystyczną obszarów wiejskich
The Influence of Regional Products on Tourist Attractiveness of Country Areas
Source
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2009, T. 11, z. 4, s. 129-132, bibliogr. 5 poz.
Keyword
Agroturystyka, Obszary wiejskie, Atrakcyjność turystyczna, Produkty regionalne
Agrotourism, Rural areas, Touristic attractiveness, Regional product
Note
streszcz., summ.
Abstract
Ochrona produktów regionalnych i tradycyjnych wpływa na zwiększenie atrakcyjności turystycznej obszarów wiejskich, a ich produkcja może stanowić istotne źródło dochodów dla lokalnych społeczności. Tradycyjne, regionalne produkty są doskonałą wizytówką regionu. Przedstawiono wyniki badań, których celem było ukazanie możliwości uatrakcyjnienia oferty agroturystycznej przez oferowanie turystom produktów regionalnych w gospodarstwach agroturystycznych. (abstrakt oryginalny)

The protection of regional and traditional products influences on enlargement of the tourist country areas attractiveness, and their production can become the essential source of benefits for local communities. The traditional, regional products are the perfect visiting-card of the region. The article shows the results of the investigation which aim was to introduce the possibility of making the agritourist offer more attractive giving the tourists the regional products on agritouristic farms. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Orłowski D., Woźniczko M. 2007: Edukacyjne znaczenie skansenów w propagowaniu tradycji kulinarnych w turystyce wiejskiej. [w:] Turystyka wiejska a edukacja, różne poziomy, różne wymiary, Sikora J. (red. nauk.). Wydawnictwo Akademii Rolniczej, Poznań, s. 228-241.
  2. Pender L., Sharpley R. 2008: Zarządzanie turystyką. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Russak G. 2005: Idea produktów regionalnych i lokalnych w Unii Europejskiej. [w:] O produktach tradycyjnych i regionalnych. Możliwości a polskie realia, Gąsiorowski M. (red. nauk). Fundacja Fundusz Współpracy, Warszawa, s. 61-67.
  4. Swulińska-Katulska A., Szuber M. 2006: Znaczenie produktów regionalnych w rozwoju regionów i lokalnych społeczności na przykładzie Włoch. [w:] Problemy zarządzania. Zarządzanie rozwojem regionalnym i lokalnym, Wiatrak A.P. (red. nauk.). Wyd. Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa, nr 3(13), s. 121-135.
  5. Zielaś A. 2000: Metody statystyczne. PWE, Warszawa.
Cited by
Show
ISSN
1508-3535
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu