BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Bogacz Paweł (AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie)
Title
Ocena i wykorzystanie potencjału sprzedażowego przedsiębiorstw energetyki zawodowej do kreowania wartości przedsiębiorstwa górniczego
Evaluation and Use of Sales Potential Of Commercial Power and CHP Plants for Mining Company's Value Creation
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2013, nr 60, s. 171-185, rys., tab., bibliogr. 12 poz.
Keyword
Wartość rynkowa przedsiębiorstwa, Zarządzanie strategiczne, Przychody, Potencjał przedsiębiorstwa, Wielowymiarowa analiza porównawcza
Market value of enterprise, Strategic management, Revenue, Potential of enterprise, Multi-dimensional comparative analysis
Note
streszcz., summ..
Abstract
W opracowaniu przedstawiono konstrukcję metody służącej kompleksowemu obliczaniu poziomu potencjału sprzedażowego elektrowni i elektrociepłowni zawodowych, która może stać się, zdaniem autora, częścią algorytmu służącego wyznaczaniu poziomu atrakcyjności rynkowej elektrowni i elektrociepłowni zawodowych dla przedsiębiorstw górniczych. W konsekwencji jej działania możliwym byłoby zwiększanie przychodów, a następnie zysków firm wydobywczych, służąc kreowaniu ich wartości. W budowie metody wykorzystano ideę marketingu relacyjnego, a proces analityczny oparto na narzędziach wielowymiarowej analizy porównawczej, popartej analizą ekspercką. Prezentację proponowanej metody rozbudowano o przykład obliczeniowy, przeprowadzony w oparciu o wyniki badań firm z sektora energetyki zawodowej i Kompanii Węglowej SA. (abstrakt oryginalny)

This paper presents the construction of a comprehensive method of calculating the sales potential of commercial power and CHP plants, which, according to the author, can be a part of the algorithm used to determine their market attractiveness for mining companies. As a result of using this method, it would be possible to increase the revenue and profits of the mining companies, contributing to the creation of their value. In construction of this method, the author used tools of relationship marketing and multidimensional comparative analysis, supported by expert analysis. The presentation of the proposed method was expanded by an example calculation, carried out on the basis of the research results of power and CHP plants and the Kompania Węglowa SA company.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Black A., Wright Ph., Bachman J. E., Davies J.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy - kształtowanie wyników działalności spółek, Wyd. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2000.
  2. Szymura-Tyc M.: Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wyd. AE Wrocław, Wrocław 2006.
  3. Malko J., Wilczyński A.: Rynki energii - działania marketingowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2006.
  4. Cheverton P.: Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki pozyskiwania kluczowych klientów, Wyd. ONE Press, Warszawa 2006.
  5. Gronroos Ch.: Quo Vadis Marketing? Towards a Relationship Marketing Paradigm, "Journal of Marketing Management", New York 1977.
  6. Morden T.: Elements of Marketing, Prentice Hall, London 1991.
  7. Lenskold J.D.: Marketing ROI. The Path to Campaign, Customer and Corporate Profitability, Mc- Graw Hill, New York 2003.
  8. Bogacz P.: Znaczenie potencjałów i czynników atrakcyjności rynkowej w analizie sektora energetyki zawodowej dla potrzeb marketingowych producenta węgla kamiennego, Materiały Szkoły Eksploatacji Podziemnej, Wydawnictwo IGSMiE PAN, Kraków 2009.
  9. Bogacz P.: Analiza rynku fundamentem zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem górniczym, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 586, 2010.
  10. Bogacz P.: Program motywowania klienta z sektora energetycznego podstawą budowy wartości przedsiębiorstwa górniczego w tej grupie odbiorców, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 690, 2012.
  11. www.cire.pl/rynekenergii/.
  12. Iwasiewicz A.: Zarządzanie jakością w przykładach i zadaniach, Wyd. WSZiNS, Tychy 2005.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu