BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Leśniewska Grażyna (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Wykształcenie jako element konkurencyjności na rynku pracy
Education as an Element of Competitiveness in the Labour Market
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2012, nr 25, s. 61-76, bibliogr. 21 poz.
Issue title
Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw i gospodarki w XXI wieku
Keyword
Wykształcenie, Edukacja, Konkurencyjność, Rynek pracy
People's education, Education, Competitiveness, Labour market
Note
streszcz., summ..
Abstract
Political transformation and changing labor market revealed a discrepancy between the expectations of that market and vocational training. In today's hiring the worker looks prepared for a rapid, self-perform specifi c professional tasks, and ready for constant change. In a market economy to fi nd a suitable job is quite a challenge. A key problem is to match the structure of education to labor market needs - the need to monitor the market and focusing on practical teaching profession. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Balcar A., Borkowska A., Czerw A., Gąsiorowska A., Nosal C., Psychologia preferencji i zainteresowań zawodowych. Przegląd teorii i metod, MIPS Zeszyty Informacyjno- -Metodyczne Doradcy Zawodowego, nr 34, Warszawa 2006.
  2. Baraniak B., Tendencje społeczne, gospodarcze i historyczne jako kryteria reformowania edukacji, w: Kształcenie zawodowe w perspektywie europejskiego rynku pracy, red. B. Płotkowiak, Materiały konferencyjne drugiej polsko-niemieckiej konferencji, Poznań 2000.
  3. Dołęgowski T., Konkurencyjność a procesy integracyjne w Europie, Biblioteka Wiedzy Europejskiej, z. 13, Warszawa 2000.
  4. Foresight kadr nowoczesnej gospodarki - Polska 2020, Raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.
  5. Gurycka A., Rozwój i kształtowanie zainteresowań, WSiP, Warszawa 1975.
  6. Jak wybrać studia?, matura.servis.pl (dostęp 22.05.2011).
  7. Jakość kapitału społecznego, ASM, Kutno 2006.
  8. Mądrzycki T., Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996.
  9. Ministerstwo Edukacji Narodowej, O szkolnictwie zawodowym, "Biblioteczka Reformy" 1999, nr 3.
  10. Ministerstwo Edukacji Narodowej, O edukacji na rynku pracy, cz. I, "Biblioteczka Reformy" 2001, nr 38.
  11. Obserwator gospodarczy, InterActive, Kraków 2007.
  12. Parsons F., Choosing a vocation, Robarts, Boston 1909.
  13. Paszkowska-Rogacz A., Psychologiczne podstawy wyboru zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej, Warszawa 2003.
  14. Paszkowska-Rogacz A., Seminarium dla dyrektorów szkół średnich pt. "Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego", Program Narodów Zjednoczonych do spraw Rozwoju (UNDP), Warszawa 2002.
  15. Porter M., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  16. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 8 maja 2004 r. w sprawie klasyfi kacji zawodów szkolnictwa zawodowego (DzU 2004, nr 114, poz. 1195).
  17. Strategia Rozwoju Kraju na lata 2007-2015, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa 2006.
  18. Super D., Psychologia zainteresowań, PWN, Warszawa 1972.
  19. The World Competitiveness Yearbook 2003, www.imd.ch/wcy/fundamentales, (dostęp 9.10.2010).
  20. Woroniecka J., Zajęcia aktywizujące uczniów do samodzielnego wyboru zawodu, WSiP, Warszawa 1989.
  21. Zawody przyszłości, Raport z badań Manpower Polska, Kraków 2010.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu