BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Winiarska Aneta (Uniwersytet Szczeciński), Wojnarowska Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński), Wesołowska Justyna (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Siła przyciągania gwiazd, czyli wykorzystanie wizerunku osób publicznych w marketingu społecznym przedsiębiorstw w województwie zachodniopomorskim
The Attractive Force of the Stars - Using the Image of the Public Figures in Social Marketing
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2012, nr 30, s. 245-259, bibliogr. 36 poz.
Issue title
Makro- i mikroekonomiczne zagadnienia gospodarowania, finansowania, zarządzania
Keyword
Marketing społeczny, Reklama, Kampanie społeczne
Social marketing, Advertising, Social campaigns
Note
streszcz., summ..
Abstract
W artykule przedstawiono przykłady polskich i zagranicznych kampanii społecznych obrazujące oddziaływanie marketingu społecznego na odbiorców poprzez wykorzystanie wizerunku osób publicznych. Jest to jeden z instrumentów marketingu, stosowany w celu przykucia uwagi adresatów. Dodatkowo bywa często wzmacniany przez wywoływanie silnych emocji lub kontrowersji, czyli tzw. shockvertising. W artykule opisano także narzędzia koncepcji 4P w marketingu społecznym, które mimo że bazują na osiągnięciach marketingu komercyjnego, mogą być rozumiane nieco inaczej. (abstrakt oryginalny)

The article presents the influence of social marketing by using the image of the celebrities with examples of Polish and international campaigns. Nowadays, when customers are becoming more "resistant" to advertising, the creators of the social campaigns should use strong eye-catching tools. One of them is involvement of acclaimed public figures, which can be intensified by eliciting strong emotions or controversy (shockvertising). It is important to remember that social marketing is based on the achievements of commercial marketing and therefore uses the same tools, which can however be understood slightly different. (original abstract).
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Dahl D.W., Frankenberger K.D., Manchanda R.V., Does it Pay to Shock? Reactions to Shocking and Nonshocking Advertising Contents Among University Students, "Journal of Advertising Research" 2003, 43 (3).
  2. Garbowski L., Rutkowski I., Wrzosek W., Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1996.
  3. Johnes J.P., The advertising business: Operations, Creativity, Media Planning, Integrated Communications, Sage Publications, Thousand Oaks, California 1999.
  4. Fleck N., Korchia M., Le Roy I., Celebrities in advertising: looking for meaning or for likability?, Proceedings of The ANZMAC Annual General Meeting, 2009, http://www.watoowatoo.net/mkgr/papers/Fleck-Korchia-Le-Roy-Anzmac-2009.pdf
  5. Karwacka M., Marketing społeczny w służbie biznesu i społeczeństwa, "Kultura i Edukacja" 2007, nr 2.
  6. Koczan H., Marketing społeczny, czyli nie dawaj na ulicy; dostęp on-line, http://orpha. pl/images/stories/dokumenty/Marketing_spoleczny_czyli_nie_dawaj_na_ulicy. pdf.
  7. Kotler P., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  8. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wydawnictwo Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  9. Kotler P., Roberto N., Lee N., Social Marketing. Improving the Quality of Life, SAGE Publications, Thousand Oaks, California 2002.
  10. Oleszek K., Didier WKS, "Piłka Nożna Plus" 2012, nr 4.
  11. Orłowski L, Wolność równość, dominacja, "Piłka Nożna Plus" 2012, nr 4.
  12. Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, red. D. Maison, P. Wasilewski, Wydawnictwo Agencja Wasilewski, Kraków 2002.
  13. Rydzik M., Szokoodporni,, "Marketing & More", Warszawa 2008, nr 11.
  14. Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
  15. http://add.about.com/od/famouspeoplewithadhd/a/Adam-Levine-Talks-About-Adhd. htm.
  16. http://empower-sport.com/plugins/p2_news/printarticle.php?p2_articleid=555.
  17. http://hatalska.com/2008/05/29/czy-szok-w-reklamie-naprawde-sie-oplaca/.
  18. http://marketingowiec.pl/artykul/-pij-mleko-bedziesz-wielki-z-wielka-polska-tenisistka.
  19. http://one.org/international/blog/maroon-5-fans-fight-extreme-poverty/.
  20. http://popwatch.ew.com/2010/12/02/buy-life-twitter-facebook.
  21. http://portalmedialny.pl/art/8102/pij-mleko-bedziesz-wielki-najbardziej-znana-polskakampania- spoeczna.html.
  22. http://slownik.mediarun.pl/szczegoly/id378,categoryReklama,SHOCKVERTISING.
  23. http://srodowisko.ekologia.pl/specjalne/Kontrowersyjne-kampanie-reklamowe,16230. html.
  24. http://www.adders.org/news166_adam_levine_promotes_online_adult_adhd_test.htm.
  25. http://www.doz.pl/newsy/a2638-Pij_mleko_z_plywakami.
  26. http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,1000,swieta_joanna_od_szczeniat.
  27. http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2253,czytaj_zobacz_wiecej.
  28. http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,355,nie_glosuj.
  29. http://www.kampaniespoleczne.pl/kontrowersje,1442,pan_tomasz_nie_zatrzymal_sie,3.
  30. http://www.kampaniespoleczne.pl/kontrowersje,2756,kim_kardashian_nie_zyje_no_i_ co_z_tego,3.
  31. http://www.kampaniespoleczne.pl/kontrowersje,3749,gwiazdozbior_pr_owe_nieszczesc ia_i_jasne_gwiazdy_kampanii_spolecznych.
  32. http://www.kampaniespoleczne.pl/wydarzenia,2783,adam_levine_rozebral_sie_na_rzecz_ walki_z_rakiem.
  33. http://www.polskieradio.pl/6/242/Artykul/304273,Michael-Jackson-i-Lionel-Richie-ratuja- swiat.
  34. http://www.swps.pl/doniesienia-ze-swiata-nauki/doniesienia-ze-swiata-nauki/czy-celebryci- zwiekszaja-efektywnosc-reklam.
  35. http://www.thewrap.com/media/column-post/hollywood-digital-death-aids-campaigndead- on-arrival-22946.
  36. http://www.usatoday.com/life/television/news/2006-07-27-mtv-cover_x.htm.
Cited by
Show
ISSN
2080-4881
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu