BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Mordzak Monika (Politechnika Łódzka)
Title
Przejęcia w branży telekomunikacyjnej i ich wpływ na potencjalnych klientów
Acquisition in the Telecommunications Industry and their Impact on Potential Customers
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 38, s. 579-585, rys., bibliogr. 8 poz.
Keyword
Fuzje i przejęcia, Telekomunikacja, Strategia zmiany wizerunku marki
Mergers and acquisitions, Telecommunication, Rebranding
Note
streszcz., summ..
Company
Centertel, France Telecom, Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., Deutsche Telekom
, , ,
Abstract
Przejęcia firm polskiej branży telekomunikacyjnej stają się coraz powszechniejsze. Po przejęciu Idei przez Orange tym razem podobnym procesom została poddana Era. Celem tego artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie: jaki wpływ na potencjalnego klienta ma zmiana marki firmy? Czy przywiązanie do określonej kolorystyki i znajomej formy jest silniejsze aniżeli uwarunkowania ekonomiczne? Postaram się pokazać na przykładach, jak sama branża telekomunikacyjna zareagowała na wpływ obcego kapitału na rynek Polski i w jak dużym stopniu potencjalny klient odczuł zamianę firm krajowych w międzynarodowe przedsiębiorstwa. Jednocześnie zaprezentuję pojęcie rebrandingu, które w ostatnich czasach bardzo silnie związane jest z przejęciem firm przez konkurencję. (abstrakt oryginalny)

Acquisitions of Polish telecommunications industry are becoming more common. Following the acquisition of an Idea by Orange, this time a similar process has been Era. The aim of this paper is to attempt to answer the question what effect on the potential customer has a change of brand. Does adherence to a particular color and familiar form is stronger than economic considerations. I will try to show by example as the telecommunications industry has responded to the impact of foreign capital on the Polish market and how much potential client felt the changes of domestic firms in international business. At the same time I will present the concept of rebranding, which in recent times is very strongly associated with the acquisition of companies by their competitors. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Buk H.: Nowoczesne zarządzanie finansami. Planowanie i kontrola, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006.
  2. Deutsche Telecom przymierza sie do kupna Ery, "Gazeta Prawna" z 28.11.2010 r.
  3. Frąckowiak W.: Fuzje i przejęcia, PWE, Warszawa 2009.
  4. http://www.telekom.com/dtag/cms/content/dt/en/964966.
  5. Iżycka A.: KMC: Rebranding z głową, Outsourcing.com.pl, 2009-06-08.
  6. Konsekwencje zmiany polskiej marki Idea na Orange, Studium przypadku przygotowane przez zespół ekspertów Instytutu eGospodarki Centrum im. Adama Smitha pod kierownictwem Andrzeja J. Piotrowskiego.
  7. Pentor, Research International SA, Monitoring liczby kart SIM na rynku B2B, styczeń 2010.
  8. Suszyński C.: Restrukturyzacja, konsolidacja, globalizacja przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2003.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu