BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Zarzecki Dariusz (Uniwersytet Szczeciński), Kisielewska Magdalena (Doradztwo Ekonomiczne Dariusz Zarzecki)
Title
Ustalanie obszaru negocjacji cenowych w transakcjach fuzji i przejęć
Determination of Bargaining Area in Mergers and Acquisitions
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 38, s. 607-624, tab., bibliogr. 18 poz.
Keyword
Fuzje i przejęcia, Negocjacje
Mergers and acquisitions, Negotiations
Note
streszcz., summ..
Abstract
Artykuł jest poświęcony kluczowym aspektom określania obszaru negocjacji cenowych w transakcjach fuzji i przejęć. Zaprezentowano i przedyskutowano różne metody płatności stosowane w procesach fuzji i przejęć. Przeanalizowano i zilustrowano zastosowanie modelu Larsona- Gonedesa. (abstrakt oryginalny)

Paper deals with the key aspects of determination of bargaining area in merger and acquisition transactions. Various means of payment in M&A are presented and discussed. The Larson-Gonedes Exchange Ratio Determination Model is analysed and exemplified.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Conn R.L., Nielsen J.F.: An Empirical Test of the Larson-Gonedes Exchange Ratio Determination Model, "Journal of Finance" 1977, vol. 32, No. 3, June.
  2. Cooke T.E., Gregory A.: A UK Empirical Test of the Larson-Gonedes Exchange Ratio Model, International Accounting and Finance Research Group Discussion Paper, No 9011, University of Exeter 1991.
  3. "Financial Times" 1991, 27 September.
  4. Firth M.: Takeovers, Shareholders' Return and the Theory of the Firm, "Quarterly Journal of Economics" 1980, March.
  5. Franks J.R., Harris R.S., Mayer C.: Means of Payment in Takeovers: Results for the United Kingdom and the United States, [w:] Corporate Takeovers: Causes and Consequences, red. A.J. Auerbach, University of Chicago Press, Chicago 1988.
  6. Franks J.R., Harris R.S.: Shareholders' Wealth Effects of Corporate Takeovers; the UK Experience 1955-1985, "Journal of Financial Economics" 1989, vol. 23.
  7. Gaughan P.A.: Introduction: The Fourth Merger Wave and Beyond, [w:] Readings in Mergers and Acquisitions, red. P. Gaughan, Blackwell Finance, Cambridge (USA) 1994.
  8. Gregory A.: Valuing Companies. Analysing Business Worth, Woodhead-Faulkner, Hemel Hempstead 1992.
  9. Guatri L.: The Valuation of Firms, Blackwell, Cambridge (USA) 1996.
  10. Koller T., Goedhardt M., Wessels D.: Valuation. Measuring and Managing the Value of Companies, J. Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2010.
  11. Larson K.D., Gonedes N.J.: Business Combination: An Exchange Ratio Determination Model, "The Accounting Review" 1969, October.
  12. Limmack R.J.: Corporate Mergers and Shareholder Wealth Effects: 1977-1986. "Accounting and Business Research" 1991, Summer.
  13. Litwińczuk H.: Podatkowe aspekty fuzji i przejęć, [w:] Fuzje i przejęcia. Grupy kapitałowe - praktyka, tendencje, zmiany, Materiały konferencyjne, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa, 22-23 kwietnia 1999.
  14. Matschke M.J., Brosel G.: Wycena przedsiębiorstwa. Funkcje, metody, zasady, Oficyna - Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.
  15. Morck R., Shleifer A., Vishny R.W.: Do Managerial Objectives Drive Bad Acquisitions? "Journal of Finance" 1990, March.
  16. Newbould B.G.: Management and Merger Activity, Guthshead, Liverpool 1970.
  17. Roll R.: The Hubris Hypothesis of Corporate Takeovers, [w:] Readings in Mergers and Acquisations, red. P. Gaughan, Blackwell Finance, Cambridge (USA) 1994.
  18. Zarzecki D.: Metody wyceny przedsiębiorstw, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1999.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu