BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Sobotnik Robert (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Title
Wpływ strategii marketingowej na wartość przedsiębiorstwa
The Marketing Strategies' Impact on a Company Value
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2011, nr 46, s. 235-244, tab., rys., bibliogr. poz. 15
Keyword
Przedsiębiorstwo, Wartość przedsiębiorstwa, Strategia marketingowa
Enterprises, Enterprise value, Marketing strategy
Note
streszcz., summ..
Abstract
Strategia marketingowa przedsiębiorstwa w znaczący sposób wpływa na budowę jego wartości. Artykuł przedstawia strategię marketingową Grupy Danone w latach 2007-2010. Autor wykazuje wpływ strategii na marżę netto marketingu analizując wyniki finansowe przedstawione przez Grupę. (abstrakt oryginalny)

The article describes case study of Danone Group. Author discusses the Group's marketing strategy in years 207-2010 and presents impact on net marketing contribution. Financial performance of company is described and analyzed in terms of marketing strategy's impact and efficiency.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
Szczecin University Main Library
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Best R., Market Based Management. Strategies for growing customer value and profitability, New Jersey 2009.
  2. Court D., Gordon J., Perrey J., Boosting returns on marketing investments, The McKinsey Quarterly, Nr 2, 2005.
  3. Day G., Fahey L., Valuing Market Strategies, Journal of Marketing, vol. 52, nr 3, 1988.
  4. Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (red.), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa, 2010.
  5. Dobiegała-Korona B., Klient kapitałem przedsiębiorstwa, w: Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, red. B. Dobiegały-Korony, A. Hermana, Difin, Warszawa 2006, s. 85.
  6. Dobiegała-Korona B., Krzepicka A., Orientacja na kapitał klienta w przedsiębiorstwach w Polsce, w: Uwarunkowania wzrostu wartości przedsiębiorstw w warunkach konkurencji, Urbańczyk E. (red.), Zeszyty Naukowe nr 634, Uniwersytet Szczeciński, 2011.
  7. Dobiegała-Korona B., Strategia wzrostu wartości klienta, w: Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Wyd. Uniwersytet Szczeciński, 2009.
  8. Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa2003, s. 84.
  9. Doyle P., Shareholder-value-based brand strategies, Brand Management, vol.9, no. 1, 20-31 Września 2001.
  10. Fisk P., Geniusz Marketingu, Wolters Kluwer Sp. Z o.o., Warszawa 2009, s.309.
  11. http://finance.danone.com/phoenix.zhtml?c=95168&p=irol-reportsAnnual, dostęp z dnia 20 kwietnia 2011.
  12. Kotler Ph., Kartajay H., Setiawan I., Marketing 3.0, MT BIZNES, Warszawa, 2010.
  13. Kotler Ph., Marketing wyd. 11, Rembis, Poznań 2003, s. 20.
  14. Kumar N., The CEO's Marketing Manifesto, Marketing Management, 2008.
  15. Lenskold J.D., Marketing ROI. The path to campaign, customer, and corporate profitability., The American Marketing Association, 2003.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu