BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Cywiński Marcin (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim), Czyrka Krzesztof (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim)
Title
Strategia innowacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej regionu
Strategy of Innovation in Build the Region Competitive Position
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2010, nr 36, s. 261-272, bibliogr. 23 poz.
Keyword
Innowacje, Konkurencyjność, Gospodarka oparta na wiedzy (GOW)
Innovations, Competitiveness, Knowledge-based economy
Note
streszcz., summ..
Abstract
Konkurencyjność przedsiębiorstw jest uwarunkowane wieloma czynnikami o charakterze wewnętrznym i zewnętrznym. Umiejętne zdiagnozowanie czynników pozwala na wzmacnianie swojej pozycji konkurencyj­nej. Jest to zagadnienie szczególnie ważne po przystąpieniu Polski do struktur Unii Europejskiej. Innowacje są głównym elementem budowania przewagi konkurencyjnej i uważane sana główny warunek sukcesu przedsię­biorstwa. Innowacje stanowią istotną część długookresowych strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Współpraca przedsiębiorstw i samorządów, umiejętne skorelowanie elementów ich strategii przyczynia się do ich wzajemnego rozwoju. Wraz z tworzeniem Regionalnych Strategii Innowacji pojawia się możliwość tworzenia przyjaznego środowiska dla przedsiębiorców, które stanowi istotną rolę sektora przedsiębiorstw w podnoszeniu innowacyjności regionu w kierunku tworzenia społeczeństwa opartego na wiedzy. (abstrakt oryginalny)

The competitiveness of enterprises is contingent upon many factors internal and extemal. If company can find the correct elements then can make better competitive position. This is a most important problem, especially when Poland is in UE structures. Innovation is the main element making competitive position and main condition of company's success. Innovation is most important element in development strategy. Cooperation between enterprises and local govemment in his innovation strategy's can make mutual development. When local government make Regional Strategy of Innovation there is a possibility friendly environment for entrepreneurs which constitutes an important role in small and medium enterprises for improving the regional innovation towards creating knowledge-based society. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Bibliography
Show
  1. Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  2. Beksiak J., Społeczeństwo gospodarujące, PWE, Warszawa 1972.
  3. Burgelman R.A, Rosenbloom R.S., Tecłinology Strategy, Research on Technological.
  4. Castenow D., Nowy marketing w praktyce, PWE, Warszawa 1996.
  5. Dybka S., Innowacyjność jako element konkurencyjności przedsiębiorstwa. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2004.
  6. Grzybowiska B., Juchniewicz M., Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłu spożywczego w Polsce, SGGW Prace Naukowe nr 35.
  7. Janasz W. [red.] Innowacje w działalności przedsiębiorstw w integracji z Unią Europejską, Difin, Warszawa 2005.
  8. Kańczukowska A, Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w warunkach globalizacji, materiały pokonferencyjne Katedry Mikroekonomii, Wydziału Ekonomicznego Uni­wersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2007.
  9. Kasprzak S., Człowiek w sytuacji innowacyjnej, PWN, Warszawa 1980.
  10. Kierunki zwiększania innowacyjności gospodarki na lata 2007-2013, Ministerstwo Gos­podarki, Departament Rozwoju Gospodarki, 2006.
  11. Lisbon European Council, 23 And 24 March 2000 Presidency Conclusions.
  12. Management and Policy nr 4.
  13. Nasierowski W., Zarządzanie rozwojem techniki, Poltext, Warszawa 1997.
  14. Penc J., Innowacje i zmiany w firmie, AW Placet, Warszawa 1999.
  15. Pietrasiński Z., Innowacje i rozwój gospodarczy. Politechnika Warszawska, Warszawa 1998.
  16. Pomykalski A., Innowacje, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Lódź 2001.
  17. Poznańska K., Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw. Centrum Wiedzy AlESEC Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2003.
  18. Poznańska K., Innowacyjność jako źródło przewagi konkurencyjnej polskich przedsiębiorstw, SGH , Warszawa 2008.
  19. Przybyłowski K., Marketing, ABC, Warszawa 1998.
  20. Skawińska E., Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, PWN Warszawa - Poznań, 2002.
  21. Wankel Ch., Stoner J., Kierowanie, PWE, Warszawa 1994.
  22. Wasiluk A. Innowacyjność współczesnych przedsiębiorstw, w: Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademickie Dialog, Warszawa 2002.
  23. Weiss E. Rola zaplecza badawczo-rozwojowego w przygotowaniu małych i średnich przedsiębiorstw do rynku europejskiego. Konferencja Centrum Transferu Technologii, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Obrabiarek i Urządzeń Specjalnych, Poznań 2001.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu