BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rześniowiecka Barbara (Uniwersytet Szczeciński)
Title
Rachunkowe ujęcie franchisingu
Selected Issues of Accounting for Franchise
Source
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Finanse, Rynki Finansowe, Ubezpieczenia, 2008, nr 10, s. 165-173, Rys., tab., bibliogr. poz. 11
Keyword
Rachunkowość, Franchising
Accounting, Franchising
Note
streszcz., summ..
Abstract
Zmiany, które dokonują się na rynku, wymagają również zmian w przedsiębiorstwach. Wiele małych i średnich przedsiębiorstw boryka się z problemami dotyczącymi źródeł finansowania i sposobów na prowadzenie działalności gospodarczej. Rozwiązaniem dla nich może być franchising.(fragment tekstu)

A development of franchising systems can be observed in Poland during last few years. In the article there are presented selected aspects of franchise agreements and its accounting settlement.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Szczecin University Main Library
Bibliography
Show
  1. Bagan-Kurluta K.: Umowy franchisingu. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2001.
  2. H. K.: Franchising czy franczyza? "Rzeczpospolita" 2005, nr 76.
  3. Ignaczewski J.: Umowy nienazwane. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2004.
  4. Know-how w księgach rachunkowych. Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 11 (107). Wydawnictwo Podatkowe GOFIN Sp. z o.o., Gorzów 2003.
  5. Kosiarski M.: Wykorzystanie cudzej renomy to pomysł na biznes. "Gazeta Prawna" 2004, nr 221 (1330).
  6. Kuberka-Kóska E.: Drogerie NATURA, czyli franchising po polsku. W: Najlepsze praktyki zarządzania. Studia przypadków. Red. A. Zelek. Zachodniopomorska Szkoła Biznesu, Szczecin 2003.
  7. Mendelsohn M.: Jak wybrać biznes dla siebie. PROFIT System Sp. z o.o., Horwarh Franchising, Warszawa 2005.
  8. Mikołajczyk J.: Franchising jako strategia rozwoju sieci sklepów CHATA POLSKA. W: Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. Zadania i studia przypadków. Red. M. Sławińska, J. Mikołajczyk. Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2003.
  9. Opłaty franchisingowe. Biuletyn Informacyjny dla Służb Ekonomiczno-Finansowych nr 7 (546). Wydawnictwo Podatkowe GOFIN Sp. z o.o., Gorzów 2006.
  10. Ujęcie znaku towarowego w ewidencji księgowej. Zeszyty Metodyczne Rachunkowości nr 13 (109). Wydawnictwo Podatkowe GOFIN Sp. z o.o., Gorzów 2003.
  11. www.franchising.info.pl.
Cited by
Show
ISSN
1640-6818
1733-2842
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu