BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Wysocki Sławomir (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Title
Reguły wywierania wpływu - badanie menedżerów w organizacji
Rules of Exerting Influence - Research of Managers in Organization
Source
Nauki Społeczne / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2013, nr 1 (7), s. 61-78, tab., bibliogr. 10 poz.
Issue title
Social Science / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Keyword
Manipulowanie ludźmi
People manipulation
Note
streszcz., summ.
Abstract
W artykule zaprezentowano teorię oraz badania dotyczące sześciu reguł wywierania wpływu: reguły wzajemności, reguły zaangażowania i konsekwencji, reguły społecznego dowodu słuszności, reguły lubienia i sympatii, reguły autorytetu oraz reguły niedostępności. W badaniu wzięło udział trzynastu menedżerów z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które jest jednym z większych zakładów pracy we Wrocławiu. Celem badania było sprawdzenie ich znajomości powyższych reguł.(abstrakt oryginalny)

The article presents theory and research concerning six rules of exerting influence such as: the rule of the reciprocity, the rule of the commitment and the consequence, the rule of social evidence of the rightness, the rule of liking and the sympathy, the rule of the authority and the rule of the unavailability. Thirteen managers from the urban transport company, one of the biggest work places in Wrocław, took part in the research. The aim of the study was to examine the managers' knowledge of the aforementioned rules.(original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Brent M., Dent. F., Wywieranie wpływu. Umiejętności i techniki przydatne do osiągnięcia sukcesu w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009.
  3. Dawson R., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MTBiznes, Warszawa 2008.
  4. Doliński D., Techniki wpływu społecznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2008.
  5. Hadnagy C., Socjotechnika. Sztuka zdobywania władzy nad umysłami, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.
  6. Jarmuła A., Manipulacja i wywieranie wpływu na ludzi, Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2006.
  7. Mortensen K., Sztuka wywierania wpływu na ludzi. Dwanaście uniwersalnych praw skutecznej perswazji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2006.
  8. Neumann R., Ross A., Kodeks władzy. Reguły manipulacji, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2010.
  9. Roger D., Techniki skutecznego przekonywania dla biznesmenów, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2007.
  10. Witkowski T., Psychomanipulacje, Biblioteka Moderatora, Taszów 2006.
Cited by
Show
ISSN
2080-6019
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu