BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Rekun Ivan (Klasyczny Prywatny Uniwersytet w Zaporożu)
Title
Knowledge Society and Lifelong Learning
Kształcenie ustawiczne podstawą społeczeństwa opartego na wiedzy
Source
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, 2013, z. nr 31, s. 230-238, tab., bibliogr. 10 poz.
Keyword
Społeczeństwo oparte na wiedzy, Kształcenie dorosłych
Knowledge-based society, Adult education
Note
streszcz., summ.
Abstract
W czasach recesji wysokie globalne bezrobocie coraz bardziej marginalizuje cele gospodarcze, konkurencję i elastyczność rynku pracy. Większość ludzi narzeka na swoje życie i pracę, ponieważ są zmuszeni zmieniać pracę kilka razy w ciągu swojego życia, mimo wiedzy i umiejętności, które otrzymali w szkole. Tempo zmian jest tak duże, że technologia i wiedza szybko ulegają deprecjacji. Szkolnictwo nie nadąża za zmianami w stechnicyzowanym społeczeństwie. Nie można przygotować ludzi do życia w XXI wieku wykorzystując technologię z XIX wieku. (abstrakt oryginalny)

During times of high unemployment and a lack of job security, further vocational training is all too often put on the sidelines in favors of economic competition objectives and labour market flexibility. Most people change careers several times in their lives, even though what they learned in school was designed to prepare them for their first career; the pace of change is so fast that technologies and skills to use them become obsolete. School-to-work transition is insufficiently supported. We cannot prepare people to live in a twenty-first century world using nineteenth century technology. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Full text
Show
Bibliography
Show
  1. Best, F., Stern, B., July 1977, Education, work, and leisure; must they come in that order? In Monthly Labor Review. Washington, No. 100 (7), pp. 3-10.
  2. Drucker P.F., 1994, Drucker, P.F., The Age of Social Transformation. The Atlantic Monthly (November), pp. 53-80 -1994.
  3. Fischer, G., 1994, Putting the Owners of Problems in Charge with Domain-Oriented Design Environments. In D. Gilmore, R. Winder, & F. Detienne (Eds.), User- Centered Requirements for Software Engineering Environments, Springer Verlag, Heidelberg, pp. 297-306.
  4. Gaullier, X., 2003, Le temps des retraites: les mutations de la societe salariale. Paris: Editions du Seuil et la Republique des Idees.
  5. Jarvis, P., Parker, S. May-June, 2003, Editorial: learning to live together: lessons from the present in International Journal of Lifelong Education Vol. 22, No. 3, pp. 219-220. London: Taylor & Francis Ltd.
  6. Kay, A. (1996) Revealing the Elephant: the Use and Misuse of Computers in Education, Educom Review, 31(4), pp. 22-28.
  7. OECD 1999, Employment protection and labour market performance, Employment Outlook, Paris.
  8. Tkach A., Tkach T., 2011, The global financial crises and management in metallurgical indasyry of Ukraine, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskej nr 280. Zarządzanie i Marketing. Kwartalnik, z. 18 (nr 1/2011), s.113-121.
  9. 2000a, From initial education to working life: Making transitions work, Paris.
  10. 2000b, Literacy in the information age. Final report of the international adult literacy survey, Paris.
Cited by
Show
ISSN
1898-5084
Language
eng
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu