BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Major Michał
Title
Modelowanie rynkowych zachowań konsumenta na potrzeby zarządzania firmą
Modeling Market Behave of Consumers for Management of Firm
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (7), 2001, nr 895, s. 132-146, tab., bibliogr. 19 poz.
Issue title
Zastosowania metod ilościowych
Keyword
Modelowanie konsumpcji, Decyzje konsumenckie, Zachowania konsumenta
Modeling consumption, Consumer decision, Consumer behaviour
Note
summ.
Abstract
Narzędziem analizy będzie model rynkowych decyzji konsumenta, zbudowany i opracowany w Zakładzie Statystycznych Metod Kontroli Jakości Katedry Statystyki AE w Krakowie. (...) Model ten umożliwia wyznaczenie procentowego udziału w obrotach produktami danej klasy, w określonym segmencie rynku. (...) W kolejnych punktach zostały omówione następujące zagadnienia:
  • zmienne egzogeniczne i endogeniczne modelu,
  • założenia modelu oraz wchodzącego w jego skład modelu procesu decyzyjnego konsumenta,
  • prezentacja przykładowej symulacji. (original abstract)


The main goal of the paper is presentation of market's model which can be used for estimation a market share for particular products in total turnover for product group in given market segment. The main variables of this model are:
  • the marketing quality of the product,
  • the price of analysed product,
  • the distribution of budget constraints, and
  • the quality and price of other substitutive products.
This model could be useful in many areas such as: quality management, quality assurance, target costing etc. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Ansari S.L., Bell J., Target Cost Group: Target Costing: The Next Frontier in Strategic Cost Management. Chicago: Irwin Professional Publishing 1997.
  2. Cooper R., Stagmulder R.: Target Costing and. Value Engineering. Portland: Productivity Press 1997.
  3. Feller W.: Wstąp do rachunku prawdopodobieństwa. Warszawa: PWN 1977.
  4. Forlicz S.: Mikroekonomiczne aspekty przepływu informacji między podmiotami rynkowymi. Poznań 1996.
  5. Frank R.H.: Microekonomics and Behavior. McGraw-Hill, Inc. 1991.
  6. Iwasiewicz A.: Mikroekonomiczne i marketingowe uwarunkowania zarządzania jakością. Folia Oeconomica Cracoviensia vol. XXXVII-XXXVIII (1994-1995).
  7. Iwasiewicz A.: Optymalizacja jakości wyrobów. Materiały konferencji naukowej zorganizowanej przez Wydział Towaroznawstwa AE w Krakowie przy współpracy KPTT; Kraków 20-21 września 1995.
  8. Iwasiewicz A., Paszek Z.: Statystyka z elementami statystycznych metod sterowania jakością. Kraków: AE 1997.
  9. Iwasiewicz A.: Cena i jakość projektowanego produktu w docelowym rachunku kosztów. W: Nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstw. Materiały konferencyjne, Zielona Góra 1998.
  10. Iwasiewicz A.: Zarządzanie jakością. Warszawa-Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN 1999.
  11. Jarugowa A., Nowak W. A., Szychta A.: Zarządzanie kosztami w praktyce światowej. Gdańsk: ODDK 1997.
  12. Jóźwiak J., Podgórski J.: Statystyka od podstaw. Warszawa: PWE 1994.
  13. Krysicki W. i in.: Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach. Cześć I i II. Warszawa: PWN 1986.
  14. Major M.: Analiza symulacyjna rynkowych zachowań konsumenta. W: Symulacja systemów gospodarczych. Antałówka'99; Warszawa 1999.
  15. Nasiłowski M.: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Key Text 1998.
  16. Pawłowski Z.: Ekonometria. Warszawa: PWN 1978.
  17. Sobańska I.: Rachunek kosztów celu (Target costing) w strategicznym zarządzaniu kosztami. Zeszyty Rady Naukowej SKWP nr 45, Warszawa 1998.
  18. Szychta A.: Koszty docelowe. "Rachunkowość" 1997 nr 8.
  19. Varian H. R.: Mikroekonomia. Warszawa: PWN 1997.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3866
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu