BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Stanimir Agnieszka
Title
Correspondence analysis jako metoda badania danych na skali nominalnej
Correspondence Analysis as a Method of Categorical Data Analysis
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Ekonometria (7), 2001, nr 895, s. 217-225, tab., rys., bibliogr. 8 poz.
Issue title
Zastosowania metod ilościowych
Keyword
Analiza danych, Analiza informacyjna, Analiza korespondencji
Data analysis, Information analysis, Correspondence analysis
Note
summ.
Abstract
W artykule tym zostanie przedstawiona prosta analiza korespondencji wykorzystująca dane zawarte w tablicy kontyngencji, czyli badanie dotyczy tu tylko analizy dwu cech jednocześnie. Rezultatem jest tu przedstawienie informacji wynikających z tablicy wielodzielczej w przestrzeni dwuwymiarowej z jak najmniejszą utratą informacji. (fragment tekstu)

The main purpose of this paper is to present correspondence analysis (CA) as the method of describing the relationships between categorical variables. There are shown all technical steps of simple CA. Next part of this article presents possibilities of the results interpretation and presentation in a low-dimensional space. (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of Warsaw School of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Cramer H.: Metody matematyczne w statystyce. Warszawa: PWN 1958.
  2. Greenacre M.J.: Correspondence Analysis in Practice. London: Academic Press 1993.
  3. Hair J.F. Jr., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C.: Multivariate Data Analysis. Prentice Hall 1995.
  4. Kiełbasiński A., Schwetlick H.: Numeryczna algebra liniowa. Wprowadzenie do obliczeń zautomatyzowanych. Warszawa: WNT 1992.
  5. Lebart L., Morineau A., Warwick K.M.: Multivariate Descriptive Statistical Analysis. New York: John Wiley&Sons 1984.
  6. Manly B.F.J.: Multivariate Statistical Methods. London: Chapman&Hall 1994.
  7. Statystyczne metody analizy danych. Red. W. Ostasiewicz. Wrocław: AE 1998.
  8. Zastosowanie metod wielowymiarowych w badaniach segmentacji i selektywności rynku. Red. S. Mynarski. Kraków: AE 1999.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1507-3866
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu