BazEkon - The Main Library of the Cracow University of Economics

BazEkon home page

Main menu

Author
Synowiec-Piłat Małgorzata
Title
Rynek sztuki w Polsce : krótki rys historyczny
The Market of Art in Poland - a Brief Historical Trait
Source
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (6), 2001, nr 897, s. 137-146
Keyword
Sztuka, Rynek sztuki
Art, Art market
Note
summ.
Abstract
Zaprezentowano trendy ewolucji na rynku sztuki od XIX w. do współczesności. Zwrócono uwagę na mechanizmy tworzące rynek sztuki oraz na transformację instytucji kultury spowodowaną rozwojem rynku.

In the article evolution trends of the art market in Poland from the XIX century until the present are presented. Submitted description of the contemporary art market contains as well as a presentation of forming it mechanismes (the kind of the demand; the attitude of the creative environments, the offer of the market and the stock of the art works, the legal conditions), and also commercial culture institutions' transformations caused by the development of the art market (the art markets, the auction houses, the art galleries). (original abstract)
Accessibility
The Main Library of the Cracow University of Economics
The Library of University of Economics in Katowice
The Main Library of Poznań University of Economics and Business
The Main Library of the Wroclaw University of Economics
Bibliography
Show
  1. Bołdok S.: Bessa. "Art & Business" 1991 nr 4.
  2. Bołdok S.: Czas narzekań, czas nadziei. "Art & Business" 1993 nr 7/8.
  3. Bołdok S.: Denominacja złotówki zmroziła handel sztukę. "Art & Business" 1995 nr 3/4.
  4. Bołdok S.: Jak daleko do rynku... "Art & Business" 1995 nr 1/2.
  5. Bołdok S.: Nowy sezon aukcyjny. "Art & Business" 1991 nr 11.
  6. Bołdok S.: Przetrwają najsilniejsi. "Art & Business" 1990 nr 4.
  7. Bołdok S.: Rynek sztuki reaguje ożywieniem na dobre wyniki gospodarki. "Art & Business" 1996 nr 1/2.
  8. Bołdok S.: Rynek sztuki reaguje... "Art & Business" 1996 nr 1/2.
  9. Bołdok S.: Rynek sztuki w Polsce. "Art & Business" 1992 nr 4/5.
  10. Golka M.: Kultura czasu przełomu. Warszawa: Instytut Kultury 1990.
  11. Golka M.: Rynek sztuki. Poznań 1991.
  12. Iwaszkiewicz M.: Aktualny stan rynku sztuki współczesnej. W: S. Golinowska: Komercjalizacja w kulturze. Szanse i zagrożenia. Warszawa: Instytut Kultury 1992.
  13. Rosiak M.: Interart po raz siódmy. "Art & Business" 1990 nr 5.
  14. Rosiak M.: Mutacja Interartu. "Art & Business" 1990 nr 1/2.
  15. Sarzyński P.: Anatomia ceny. "Art & Business" 1991 nr 7/8.
  16. Sosnowski: Niech sczeznę artyści. "Art & Business" 1990 nr 1/2.
Cited by
Show
ISSN
0324-8445
1426-0689
Language
pol
Share on Facebook Share on Twitter Share on Google+ Share on Pinterest Share on LinkedIn Wyślij znajomemu